آمریکا تل‌آویو و فلسطین را به خویشتن‌داری فراخواند/فتح و جهاد رژیم صهیونستی را تهدید کردند

۰۸م اسفند ،

palestin-8.jpg

در حالی که واشنگتن با توجه به تنش‌های ایجاد شده در کرانه باختری، رژیم صهیونیستی و فلسطین را به بالاترین حد خویشتن‌داری فراخواند، جنبش فتح و جهاد اسلامی اعلام کردند که اعتراضات خود را علیه رژیم صهیونیستی افزایش می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الجزایری النهار الجدید، پاتریک ونترل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با توجه به تنش‌های ایجاد شده در کرانه باختری رژیم صهیونیستی و فلسطین را به بالاترین حد خویشتن‌داری فراخواند.

وی در ادامه افزود: آمریکا می‌داند که اسرائیل خواهان پرده برداشتن از ابهامات در خصوص شهادت عرفات جرادات، اسیر فلسطینی است.

وی خاطرنشان کرد: ما از تمامی طرف‌ها انتظار داریم تا بدون سخنرانی‌های تحریک آمیز نتیجه این تحقیقات را با آرامش بپذیرند.

از سوی دیگر، اسیران جنبش فتح از مردم فلسطین خواستند که اقدامات خود را علیه رژیم صهیونیستی افزایش دهند تا این رژیم از کارهای خود دست بکشد.

اسیران جنبش فتح از مردم خواستند تنها به عنوان ناظر این رخداها نباشند اقدامات خود را علیه تل‌آویو افزایش دهند تا به آزادی دست یابند و جنایت‌های رژیم صهیونیستی را متوقف سازند، چرا که رژیم صهیونیستی زبان مذاکرات را نمی‌فهمد.

این اسیران اعلام کردند: سال جاری سال آزادی و رهایی و ماه مارس ماه افزایش اعتراضات آن‌ها علیه مدیریت زندان‌ها و روزهای سه‌شنبه و شنبه در این ماه روزهای اعمال فشار بر اسرائیل خواهد بود.

آن‌ها اعلام کردند: عرفات جرادات که در جریان بازجویی‌ها در زندان‌های اسرائیل جان خود را از دست داد یک پیام به مردم فلسطین داد که محتوایش این است: اگر شما برای آزادی‌ ما به اسرائیل اعمال فشار نکنید، ما را چون شهید خلیل الرحمان می‌بینید، چرا که ما هر روز هزار و یک بار می‌میریم.

اسیران اعلام کردند که سه روز اعتصاب غذا می‌کنند و روز یکشنبه لباس سیاه و قهوه‌ای می‌پوشند و در تمام زندان‌های رژیم صهیونیستی عزای عمومی اعلام می‌کنند.

آن‌ها تاکید کردند: سکوت در مقابل جنایت‌های اسرائیل تنها اوضاع را بدتر می‌کند و به تل‌آویو اجازه می‌دهد ما را منزوی سازد و از تمام روش‌های شکنجه علیه ما استفاده کند.

در همین حال محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با هیاتی از مرکز پژوهش‌های فلسطین در رام‌الله اظهار کرد: اسرائیل مسوول نابسامان شدن شرایط است. آن‌ها با شلیک گلوله کودکان را به قتل می‌رسانند. ما خواهان برقراری صلحی هستیم که براساس عدالت، آزادی و حق باشد.

در همی راستا خالد بطش، از رهبران جنبش جهاد اسلامی امروز اعلام کرد: زمانی که اسرائیل تصمیم گرفت به خواسته‌های اسیران اعتصاب کرده عمل نکند و بیش از ۱۵۰ فلسطینی در کرانه باختری بر اثر اصابت گلوله سربازان اسرائیلی زخمی شدند و آتش بس کم کم در مسیر نابودی قرار گرفت و اسرائیل با به شهادت رساندن عرفات‌ جرادات نامه ترور معاهده آتش‌بس را امضا کرد.

بطش با تکذیب اتهاماتی مبنی بر اینکه گروه‌های فلسطینی با پرتاب موشک به جنوب اراضی اشغالی آتش‌بس را نقض کردند، اعلام کرد که این اظهارات تلاشی برای جلب کردن توجه‌ها نسبت به رخدادها در کرانه باختری است.

وی با تاکید بر اینکه پرتاب موشک حق طبیعی فلسطینی‌ها برای دفاع از خود بوده است، اعلام کرد: دولت اسرائیل مسوول تمام پیامدهای اعمال فشارها بر اسیران است.

از سوی دیگر، فرماندهی گروه‌های فلسطینی در لبنان نشستی فوق‌العاده برگزار کرد و در این نشست برای اعلام همبستگی با اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی توافق حاصل شد که اعتصاب عمومی در اردوگاه‌های فلسطینی‌ها در لبنان در روز پنجشنبه برگزار شود.

آن‌ها اعلام کردند که فعالیت‌هایشان از امروز آغاز می‌شود و تا هفته جاری ادامه می‌یابد و تحصن اصلی در روز پنجشنبه در مقابل مقر سازمان ملل در “اسکوا” در بیروت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.