آمریکا: داعش جدید در راه است

وزارت دفاع آمریکا از تشکیل گروه جدید داعش در قاره آفریقا خبر داد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا گفته است که جنگجویان سازمان تروریستی داعش با استفاده از روش‌های بی‌رحمانه، همانطور که در سوریه و عراق اتفاق افتاد، مناطق بیشتری را در قاره آفریقا تصرف می‌کنند.

در گزارشی که توسط متخصصان مرکز مبارزه با تروریسم وست پوینت (آکادمی نظامی ایالات متحده) تهیه شده، آمده است، تعداد طرفداران داعش در آفریقا به طور مداوم در حال افزایش است و صحبت از پیروزی بر این سازمان تروریستی زود است.

به گفته تحلیلگران، شورشی‌ها اخیراً حملات خود را افزایش داده‌اند و تعداد قربانیان آنها در حال افزایش است.

در سال ۲۰۱۹، حملات تروریستی این گروه محلات نیجریه، کامرون، چاد، مالی و بورکینافاسو را هدف قرار داده بود که در مجموع ۱۸۶ حمله انجام شده است. به ویژه، حداقل ۲۸ حمله در منطقه دریاچه چاد و در شمال نیجریه رخ داده است که منجر به مرگ بیش از ۱۵ نفر شده است.

علاوه بر این، مناطق آفریقای جنوبی، به ویژه موزامبیک، نیز توسط شبه نظامیان مورد حمله قرار گرفته است، از سال ۲۰۱۷ بیش از ۱.۵ هزار نفر در آنجا کشته شده‌اند. در آن زمان آنها بیشتر ساکنان محلی را اخراج و زنان را به بردگان جنسی تبدیل کردند.

به گفته کارشناسان، فعالیت‌های شبه نظامیان داعش در آفریقا از نظر وسعت و بی‌رحمی از فعالیت اعضای این سازمان در سوریه و عراق پیشی می‌گیرد.

پنتاگون گفته است که بسیار مهم است تا سیاستمداران و ارتش تهدیدهای داعش در افریقا را به عنوان یک اولویت در نظر بگیرند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.