آمریکا صلاحیت تحریم ریاست ایران در نشست خلع سلاح هسته‌ای را ندارد

۲۸اردیبهشت،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: آمریکا کشوری است که در چارچوب سازمان ملل متحد عمل نمی‌کند بنابراین صلاحیت تحریم ریاست ایران در نشست خلع سلاح هسته‌ای را ندارد.

” حسین معین‌آبادی ” در گفتگو با خبرنگار سیاست‌خارجیممتازنیوز، با اشاره به اظهارات سخنگوی هیئت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل، مبنی بر تحریم ایران از ریاست نشست خلع سلاح هسته‌ای ژنو گفت: کشورهای غربی از جمله آمریکا نگران ریاست ایران در این کنفرانس بوده چراکه خود ناقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت و آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای می باشند.

وی ادامه داد: آمریکا و غرب در جایی که منافعشان اقتضاء کند، فراتر از شورای امنیت و سازمان ملل متحد عمل می‌کنند و با توجه به منافع خود قوانین فرامرزی و فرامنطقه‌ای تعیین می‌کنند.

این کارشناس سیاست‌خارجی افزود: آمریکا کشوری است که در چارچوب سازمان ملل متحد عمل نمی‌کند بنابراین صلاحیت تحریم ریاست ایران در نشست خلع سلاح هسته‌ای را ندارد.

معین‌آبادی در پایان خاطرنشان کرد: ایران برخلاف رژیم جعلی صهیونیستی که به امضای ‌NPT تن نداده است، قرارداد منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را امضاء کرده و پایبند به همه قوانین بوده بنابراین حق و توانایی پذیرفتن مسئولیت ریاست نشست خلع سلاح هسته‌ای را دارد.

گفتنی است؛ قرار است کنفرانس آتی خلع سلاح‌های هسته‌ای از تاریخ ۲۷ مه تا ۲۳ ژوئن ۲۰۲۲ در ژنو به ریاست ایران برگرار شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.