آمریکا مقاومت لبنان را تحریم کرد

جهان > خاورمیانه– گروه بین‌الملل:
وزارت امور خارجه آمریکا با ادعای اینکه حزب‌الله در تحولات داخلی سوریه دخالت مستقیم دارد، این گروه مقاومت لبنانی را به آمادگی برای انجام عملیات در برخی مناطق جهان متهم و آن را تحریم کرد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، دانیل بنیامین، هماهنگ‌کننده مبارزه با تروریسم وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد که حزب‌الله نقش اساسی در تحولات جاری در سوریه دارد و با شیوه‌های مختلف به دولت این کشور برای مقابله با مخالفان کمک می‌کند.
به گفته بنیامین، حزب‌الله مأموریت آموزش نیروهای سوری و رساندن کمک‌های لجستیکی به دولت سوریه را به‌عهده دارد و در واقع هماهنگ‌کننده میان مقامات سوری و کشورهای ‌هم‌پیمان سوریه است. مسئول مبارزه با تروریسم وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد که حزب‌الله در حال آمادگی برای انجام عملیات در سراسر جهان است و اروپا یکی از اهداف برای انجام این حملات اعلام شده است.

این مسئول وزارت امور خارجه آمریکا بدون ارائه مدرکی در ادامه ادعاهایش عنوان داشت: پس از سقوط دولت بشار اسد، نقش حزب‌الله در سوریه و فعالیت‌های این گروه در مبارزه با مخالفان دولت سوریه مشخص خواهد شد.وی همچنین اعلام کرد که تحریم‌های اخیر وزارت امور خارجه علیه حزب‌الله به‌دلیل نقش این گروه در تحولات سوریه بوده است.

حزب‌الله سال‌هاست که در فهرست گروه‌های به‌اصطلاح حامی تروریسم وزارت خارجه آمریکا قرار دارد و به همین‌خاطر تحریم‌هایی علیه این گروه اعمال شده‌است، اما این بار آمریکا به بهانه تحولات سوریه تحریم‌های جدیدی را علیه حزب‌الله اعمال کرده‌است. تحریم‌های جدید آمریکا علیه حزب‌الله درحالی اعلام می‌شود که هفته گذشته اتحادیه اروپا درخواست رژیم صهیونیستی برای تروریستی خواندن جنبش حزب‌الله لبنان را رد کرد.

در پی انفجار یک اتوبوس حامل اسرائیلی‌ها در کشور بلغارستان، مقامات رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه حزب‌الله عامل این حمله است و بدون اینکه هیچ مدرک و سند روشنی از این ادعا ارائه کند، از قبرس به‌عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا خواست که حزب‌الله را در فهرست گروه‌های حامی تروریسم قرار دهد و تحریم‌هایی علیه این گروه اعمال کند اما وزیر خارجه قبرس به صراحت این خواسته تل‌‌آویو را رد کرد و گفت: حزب‌الله جنبش و گروهی سیاسی است که در عرصه سیاسی لبنان و در دولت این کشور حضور دارد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.