آمریکا مقصد اول ایرانی های مهاجر/آماری از مهاجرت المپیادی ها

زهرا تالانی: البته مهاجرت برای تحصیل در این چند سال افزایش بیشتری داشته و تعداد کسانی که برای تحصیل راهی کشورهای هند و مالزی می شوند افزایش داشته است.
معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال، آخرین آمار مربوط به ایرانیان خارج از کشور را اعلام کرد. محسن کرمی معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشوردرباره آخرین مهاجرت ایرانیان می گوید: بیشترین تعداد مهاجرین ایرانی با یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت مربوط به کشور آمریکاست و بعد از آن امارات متحده عربی قرار دارد که ۸۰۰ هزار ایرانی را دارد.
وی در گفت وگو با مهر ادامه می دهد: انگلیس و کانادا با ۴۱۰ هزار، آلمان با ۲۱۰ هزار، فرانسه با ۱۵۵ هزار و سوئد با ۱۱۰ هزار ایرانی بیشترین کشورهایی هستند که ایرانیان در آنجا حضور دارند.

آمار تکان دهنده از مهاجرت المپیادیها
از مجموع ۲۲۵ دانش‌آموز ایرانی که در سال‌های ۱۳۷۲ (م۱۹۹۳) تا ۱۳۸۶ (م۲۰۰۷) در ۵۳ المپیاد جهانی شرکت کردند بیش از۱۴۰ نفر معادل ۶۲٫۲درصد آنها هم‌اکنون در یکی از دانشگاه‌های مطرح دنیا در آمریکا و کانادا تحصیل می‌کنند.
هم‌اکنون ۶۹٫۲ ‌درصد مدال‌آوران در المپیاد فیزیک، ۷۶٫۶‌درصد ریاضی، ۵۰‌درصد کامپیوتر و ۵۰‌درصد شیمی خارج از مرز جغرافیایی کشور و اکثرا عضو دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برتر و تاثیر‌گذاری در دنیا همچون دانشگاه هاروارد، استنفورد، ام‌آی‌تی، کالیفرنیا، کمبریج، جان هاپکینز و پرینستون در آمریکا و دانشگاه تورنتو و سایمون فریز در کانادا هستند. مبدا ۹۴‌درصد آنها سکوی پرتابی به‌نام «دانشگاه صنعتی‌شریف است» و مقصد ۶۶٫۴ ‌درصد آنها آمریکا.
۲۳۲۴۵ 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.