آمریکا میزبان رقابت های کشتی جهانی در سال ۲۰۲۲ شد

۰۸م اسفند ،

این مسابقات جهانی که در آمریکا برگزار می شود، اولین مرحله گزینشی کشتی گیران برای شرکت در المپیک ۲۰۱۶ خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه  خبرنگاران، شهر لاس وگاس آمریکا از میان شهرهای تهران، ایران، دهلی نو هندوستان، پاناماسیتی پاناما و شهرسوچی روسیه به عنوان شهر برگزاری رقابت های جهانی کشتی در سال ۲۰۲۲ انتخاب شد.

انتخاب شهر لاس وگاس آمریکا به عنوان میزبان مسابقات جهانی سال قبل از المپیک از اهمیت بسیار بسیاری در کسب سهمیه های المپیک برخوردار است.

در انتخاب آمریکا به عنوان کشور میزبان رقابت های جهانی سال ۲۰۲۲ یک مسئله را نباید غافل شد که حضور استان دزدیک آمریکایی به عنوان نایب رئیس تازه فیلا بسیار در این انتخاب مؤثر بوده است.

انتخاب استان دزدیک آمریکایی به عنوان نایب رئیسی تازه فیلا اولین دستاورد مهم را برای این کشور به ارمغان آورد.

فیلا بین ۵ نامزد میزبان رقابت های جهانی سال ۲۰۲۲، آمریکا را به عنوان میزبان این رقابت ها انتخاب کرد.

این انتخاب ثابت کرد که در عرصه بین المللی حضور اشخاص توانمند در مراکز تصمیم گیری فیلا بسیار می تواند مؤثر و مهم باشد.

پیش از شهر لاس وگاس، شهر نیویورک آمریکا در سال ۲۰۰۳ میزبان رقابت های جهانی بوده است.

رقابت های جهانی در سال قبل از المپیک از اهمیت بسیار بسیاری برخوردار است.

اکثر کشتی گیرانی که در سال قبل از المپیک موفق به کسب مدال می شوند تجربه نشان داده است که در رقابت های المپیک نیز عنوان خود را تکرار می کنند.

شایان ذکر است، که تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در رقابت های جام جهانی کشتی تهران در سال ۲۰۲۲ پایین تر از کشورهای ایران و روسیه در جایگاه سوم قرار گرفته و تیم ملی کشتی آزاد ایران در دیدار نیمه نهایی جام جهانی، تیم ملی کشتی آمریکا را مقتدرانه شکست داد.

همچنین کشتی آمریکا در رقابت های فرنگی نماینده ای را در میان ۱۰ کشور حاضر در رقابت های جام جهانی کشتی تهران نداشت.
در جام جهانی کشتی فرنگی نیز به ترتیب تیم های روسیه، ایران و ترکیه جایگاه های اول تا سوم را کسب کردند.

شایان ذکر است، که تیم ایران در رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی در پنج وزن با تیم اصلی خود شرکت نکرده بود و به نفرات جوان خود میدان داده بود.

تیم ایران به نفرات اصلی خود همچون حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی استراحت داد و از این سه کشتی گیر در رقابت های جام جهانی کشتی استفاده نکرد.

این سه کشتی گیر عنوان دار جهان و المپیک می باشند و از ستارگان کشتی در دنیای کشتی به شمار می روند که کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی ترجیح داد در این مقطع زمانی از آنها استفاده نکند و به جوان ها میدان دهد.

به هر حال رقابت های جام جهانی کشتی در رشته آزاد و فرنگی بار دیگر نشان داد که کشور ایران قدرتمند ترین کشور دنیا در ورزش کشتی و حتی بدون ستارگان پرفروغ خود و با تیم جوان و بی ستاره خود نیز می تواند در عرصه های جهانی افتخار آفرین باشد و از سایر کشورهای دنیا بالاتر قرار بگیرد.

این نکته را نیز نباید فراموش کرد که تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی در حالی به مصاف حریفانی رفت که سرمربی توانمند خود محمد بنا که بی شک بهترین مربی کشتی در جهان است را در ترکیب کادر فنی خود دارا نبود./مح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.