آمریکا نگران بحث حریم خصوصی در عینگ گوگل

۰۵خردادماه، ایسنا- اعضای کنگره آمریکا از شرکت گوگل خواستند تا نگرانی‌ها در خصوص حریم خصوصی عینگ گوگل را برطرف کند.

جو بارتون، سناتور جمهوری‌خواه کنگره آمریکا و هفت عضو دیگر کنگره با ارسال نامه‌ای به لری پیج، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران شرکت گوگل از وی خواستند تا نسبت به یک سری سوالات دربارهٔ این عینک حاوی دوربین عکاسی و فیلم‌برداری توضیح دهد.

دراین نامه آمده است: به عنوان اعضای کنگره آمریکا مشتاق هستیم بدانیم که آیا این تکنولوژی تازه سبب به خطر افتادن و نقض حریم خصوصی شهروندان آمریکایی می‌شود یا نه.

در ادامه این نامه آمده است: از آنجاکه عینک گوگل هنوز روانه بازارهای جهانی نشده است و ما در خصوص برنامه‌های گوگل برای حریم خصوصی اشخاص اطلاعاتی نداریم به همین رو سوالات بسیاری وجود دارد که باید پاسخ داده شود.

به گزارش شبکه خبری ABC News در این نامه هشت سوال در اولویت قرار داده شده است که اولین آنها مربوط است به اطلاعاتی که شرکت گوگل در سال ۲۰۱۰ بدون کسب اجازه از شهروندان از شبکه‌های وایرلس آنها جمع‌آوری کرده بود.

این سوال بدین‌گونه مطرح شده است: ما از گوگل به خاطر اطلاع‌رسانی در خصوص این مشکل و یافتن راهکاری برای برطرف کردن آن سپاسگزاریم، این در حالی است که ما مایل هستیم بدانیم که گوگل چگونه از بروز اتفاق مشابه توسط عینک تازه خود جلوگیری خواهد کرد.

دیگر سوالات مطرح شده در این نامه نیز در خصوص موضوعات مرتبط با حریم خصوصی اشخاص بوده است.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.