آمریکا هنوز نتوانسته عمق انقلاب ایران را درک کند

۲۱اردیبهشت،

تحلیلگر و فعال ضد‌جنگ آمریکایی ضمن بررسی جایگاه آمریکا در مناقشه با ایران گفت: آمریکا هنوز نتوانسته است عمق انقلاب ایران را درک کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، رادنی شکسپیر استاد دانشگاه و تحلیلگر آمریکایی گفت: امریکا در فهم و درکِ عمق ریشه‌های انقلاب ایرانی‌ها ناکام است، ریشه‌هایی چنان عمیق که با وجود تحریم‌ها، این کشور را به سوی جامعه‌ای مدرن و پیشرفته پیش می‌برند.
وی افزود: ایران به لحاظ سیاسی آن چنان ثبات دارد که شانس اشخاصی که «انقلاب سبز» می‌خواهند (یعنی خودفروشی به نظام سرمایه داری جهانی و نظامی، که جهان را به زوال می‌کشاند)، را به صفر رسانده است.
وی افزود: آمریکایی‌ها گمان می‌کنند که این تحریم‌ها می‌تواند پیشرفت ایران در برنامه‌ صلح‌آمیز هسته‌ای و یا کارهای دیگر را متوقف کند. هیچ چیز جلو دارِ پیشرفتِ آنان نیست. وانگهی روز به روز کشورهای بیشتری با ایران توافق حاصل می‌کنند.
آمریکایی‌ها بدون داشتن سفارت در کشوری دربارهٔ آن کشور ادعای دانش و اطلاعات می‌کند. با عدم وجود یک منبع دست اول و موثق، تحلیل و درک امریکا از ایران نه تنها صحیح نیست، بلکه برای بیش از ۳۰ سال، از سکه نیز افتاده است. از این رو امریکا در برزخی همیشگی از نفرت به سر می‌برد، چرا که به سبب حمایتش از رژیم بی‌رحمِ شاه به فضاحتِ تمام از ایران بیرون رانده شده است. این کشور همانند یک بچه‌ی لوس، در عوالم کودکی خود مانده است و توان بزرگ شدن ندارد.
وی با اشاره به تحلیلهای اشتباه مقامات آمریکایی اضافه کرد: ایالات متحده گمان می‌کند که می‌تواند با گردن کلفتی ایران را وادار به تسلیم و اطاعت بکند. چنین چیزی یک اشتباه بزرگ است، چون وقتی ایرانی‌ها ببینند کسی سعی دارد برایشان گردن کلفتی کند، دقیقا خلاف آنچه که امریکا می‌خواهد رخ خواهد داد؛ در چنین شرایطی عزم مردم جزم می‌شود، غرور ملی دو چندان می‌شود و حتی تلاش بیشتری برای پیشبردِ این انقلاب انجام می‌گیرد. قبل از همه این‌ها، ایرانی‌ها به خاطر خواهند آورد که امریکا در طول ۷۰ سال قبل، هر ساله به لحاظ نظامی مهاجم و متجاوز بوده است؛ کشوری که ترور می‌کند و شکنجه می‌دهد؛ کشوری که اقتصادش رو به ویرانی است و به زودی فاشیستِ داخلی گریبان مردم آن را خواهد گرفت.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.