آمریکا و عربستان دل خوشی از روند مثبت مذاکرات آلماتی ندارند

۱۶م اسفند ،

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت‌: ادعاهای بی‌اساس “سعودالفیصل” و “جان کری” علیه ایران به این سبب است که از روند مثبت مذاکرات ایران و ۱+۵ در آلماتی دل خوشی ندارند.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا نماینده مردم نیشابور در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات اخیر “سعودالفیصل” وزیر امور خارجه عربستان در دیدار با “جان کری” همتای آمریکایی‌اش دربارهٔ ایران گفت: سفر وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه با هدف روحیه دادن به حامیان این کشور در منطقه و تقویت رژیم صهیونیستی صورت گرفته است. 
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: از دیگر اهداف این سفر تحریک عوامل مخالف سوری علیه بشار اسد و تقویت ایران‌هراسی است.
 
وی ادامه داد: از سعودالفیصل و جان کری انتظاری بیش از این نیست که چنین ادعاهای بی‌اساسی را علیه ایران مطرح کنند چرا که آنها از روند مثبت مذاکرات ایران و ۱+۵ در آلماتی دل خوشی ندارند. 
 
سبحانی‌نیا در پایان تصریح کرد: با توجه به مذاکرات فنی و کارشناسی آتی  در ۲۸ اسفند و نشست بعدی ایران و ۱+۵  در آلماتی در ۱۶ فروردین، آمریکا و عربستان به دنبال این می باشند تا فشار بیشتری به جمهوری اسلامی ایران وارد کنند. 
 
گفتنی است جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با سعودالفیصل همتای عربستانی خود در ریاض گفت:‌ آمریکا خواستار راهکاری دیپلماتیک برای حل مسئله هسته‌ای ایران است اما “پنجره این راهکار برای همیشه باز نیست” که در همین حال سعود الفیصل تصریح کرد؛ “اگر گفتگوهای نامحدود ادامه پیدا کند به زودی شاهد ایجاد سلاح اتمی از سوی ایران خواهیم بود”. 

 
انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.