آمریکا و ژاپن به ابداع جایگزینِ اینترنت می‏اندیشند

۱۸خردادماه،

internet.jpg

گزارش بعضی منابع خبری حاکی از این است که کشورهای ژاپن و آمریکا به فکر جایگزینی برای فناوری اینترنت می باشند و می‌کوشند برای نقل و انتقال داده‌ها و اطلاعات شیوه‌ای به غیر از اینترنت بیابند.
 
به گزارش وب پایگاه اینترنتی zdnet، کشورهای آمریکا و ژاپن می‏کوشند با یافتن جایگزینی برای اینترنت دو مشکل اصلی این شبکه جهانی، یعنی چالش‏های امنیتی و مصرف بسیار انرژی را برطرف کنند. هدف این دو کشور این است که شبکه تازهی برای نقل و انتقال داده‌ها و اطلاعات بیابند که چالش‏های امنیتی اینترنت را نداشته باشد و در عین حال راه‏اندازی و استفاده از آن مستلزم مصرف انرژی کمتری باشد.
 
نشریه ژاپن تایمز روز جمعه گزارش داده بود که پژوهشگران موسسه ملی فناوری‏های اطلاعاتی و ارتباطی ژاپن و بنیاد ملی علوم در آمریکا می‏کوشند برای این شبکه جایگزین که در نهایت جای اینترنت را خواهد گرفت، استانداردهای تازهی تعریف کنند.
 
براساس این گزارش، این دو کشور تصمیم گرفته‏اند با همکاری یکدیگر از پژوهش‏های چندجانبه در این زمینه حمایت کنند و تا چهار سال دیگر شبکه‏ای ابداع کنند که در آن برای نقل و انتقال داده‌ها و اطلاعات از فیبر نوری و فناوری‏های پردازش همراه استفاده شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.