آمریکا چهره بزرگ دروغ قرن

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمیممتازنیوز، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره کاریکاتور “وال استریت” باحضور غلامعلی حداد عادل نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، نظام الدین موسوی مدیر عامل خبرگزاری فارس، مومنی شریف رییس حوزه هنری، مازیار بیژنی دبیر هنری جشنواره امسب در مجموعه فرهنگی ۱۳ آبان برگزار شد.

غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع جنبش وال استریت از جهات مختلف قابل تأمل است.

وی افزود: آمریکا سال های طولانی تلاش کرد که نظرها را به دشمن بیرونی جلب کند، اما علیرغم این تلاش ها به نظر می رسد این روش ها کارایی خود را از دست داده چرا که از دورن جامعه آمریکا اعتراضات نمایان شده است. بنابراین این اعترضات نشان می دهد که دیگر این روش ها تکراری شده و کارایی ندارد.

حدادعادل گفت: آمریکا تا مدت ها وجود معترضین در پارک ها که نه اسلحه دارند و نه شعار براندازی می دهند را کتمان می کرد تا اینکه مجبور شدند با روش های بسیار خشن با معترضین برخورد کنند.

وی با اشاره به فتنه ۸۸ تصریح کرد: این درحالی است که همین آمریکایی ها از شبکه های بی بی سی و VOA در فتنه ۸۸ با قتل مشکوک ندا آقا سلطان در دنیا چه کردند، آن وقت رسانه های غربی این حرکت ها که در داخل آمریکا بوجود می آید را مخابره نمی کنند.

حداد عدال آمریکا را دروغ بزرگ قرن خواند و اظهار داشت: آمریکا چهره بزرگ دروغ قرن است که بر ملا می شود.

در ادامه مراسم نظام الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت: جنبش وال استریت نشان داد که نظام سرمایه داری از دورن فلج شده است.

وی افزود: غربی ها و آمریکایی ها باور نمی کردند یک چنین اتفاقی از نوع جنبش وال استریت صورت گیرد.

موسوی تصریح کرد: این اتفاقات یعنی بیداری اسلامی در منطقه و جنبش وال استریت در دنیا نشان داد که یک زلزله سیاسی است.

در ادامه مازیار بیژنی دبیر هنری جشنواره گفت: بحث وال استریت در فضای هنری بسیار مورد توجه قرار گرفت و در این بین کاریکاتوریست ها سهم بیشتری برای بیان کارتونی این جنبش داشتند.

مومنی شریف رییس حوزه هنری ضمن اشاره به اینکه به دنبال ترویج فرهنگ غرب در آثار خودمان نباشیم، گفت: تشت رسوایی غرب به صدا درآمده است، اتفاقاتی چون جنبش وال استریت رسوایی غرب را در پی دارد.

گفتنی است، برگزیدگان کاریکاتور این جشنواره محمد روزبهانی، فرهاد حکیم ملکی، محمود محمد تبریزی معرفی شدند./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.