آملی لاریجانی: با رهنمودهای رهبری حرکتی جدید در قوه قضائیه آغاز می شود

چهارشنبه ۷ تیر – ۰۸:۰۴:۴۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-مسئولان عالی قضایی در پایان هفته قوه قضائیه، در مشهد مقدس گردهم آمدند تا به ارزیابی رویکردها ، سیاست ها و برنامه های دستگاه قضایی بپردازند. 
 به گزارش خبرگزاری آریا، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی در مشهد مقدس با تقدیر از تلاش مسئولان ، قضات و کارکنان دستگاه قضایی در پیشبرد اهداف این قوه و مثبت ارزیابی کردن آن گفت: حضور مسئولان قوه قضائیه در جوار بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) و دیدار با مقام معظم رهبری و استماع سخنان و رهنمودهای ایشان، روحیه مضاعفی برای تلاش و کوشش همه جانبه در ارتقاء دستگاه قضایی به ما بخشید.
رئیس قوه قضائیه با ابراز خرسندی از برگزاری همایش سراسری دستگاه قضایی در مشهد مقدس و با تقدیر از حضور رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان کشوری و لشکری در این همایش، دیدار مسئولان عالی قضایی با رهبر معظم انقلاب اسلامی را فرصتی مغتنم برای مسئولان دستگاه قضایی در تبیین افق های پیش روی متناسب با رهنمودها و مطالبات مقام معظم رهبری دانست.
آیت الله آملی لاریجانی افزود: سخنان مقام معظم رهبری موجب دلگرمی همه مسئولان قوه قضائیه است و رهنمودهای ایشان راه ما را روشن تر و عزم و اراده مسئولان قضایی را برای خدمت به مردم بیشتر خواهد کرد.
وی با تاکید بر لزوم توجه به برنامه ریزی و اجرایی کردن سیاست ها و رویکردهای قضایی و ابراز امیدواری برای عملی شدن برنامه های قوه قضائیه گفت: امیدواریم با رهنمودهای مقام معظم رهبری، حرکتی جدید در قوه قضائیه برای ایجاد تحول و پیشرفت روز افزون با محوریت برنامه ریزی های زیربنایی آغاز شود و استمرار یابد.
رئیس قوه قضائیه، انجام برنامه ریزی های راهبردی را یکی از مهمترین اولویت هایی دانست که باید بیش از پیش مسئولان دستگاه قضایی به آن توجه کنند.
آیت الله آملی لاریجانی، تعامل جدی و مناسب میان قوای سه گانه را در پیشبرد اهداف ضروری توصیف کرد و خواستار همکاری های همه جانبه برای کمک به ارتقاء قوه قضائیه شد.
وی افزود: مسئولان قوه قضائیه از هیچ تلاش و کوششی برای ارتقاء دستگاه قضایی دریغ نخواهند کرد و امیدواریم متولیان سایر قوا نیز در این راه قوه قضائیه را یاری کنند.
رئیس قوه قضائیه در ادامه سخنان خود با اشاره به دیدار هفته گذشته خود و سایر مسئولان عالی قوه از دادگاه های تجدیدنظر و کیفری استان تهران گفت: در این بازدیدهای سرزده، علاوه بر بازرسی از شرایط و نحوه فعالیت قضات ، شنونده دغدغه ها و مشکلات آنان نیز بودیم و نقاط قوت و کاستی ها در این بازرسی های سرزده مشخص شد.
آیت الله آملی لاریجانی این نوع بازرسی های سرزده را مفید خواند و در ارزیابی نتیجه این بازدیدها تصریح کرد: در این بازدیدها گرچه ناظر نظم و ترتیب قابل قبولی در نحوه حضور قضات و کارکنان و نحوه رسیدگی ها بودیم، اما تخلفاتی هم مشاهده شد که تذکرات ضروری داده شد.
مسئولان عالی قضایی پس از سخنان رئیس قوه قضائیه گزارش ها و مشاهدات خود را از بازدید سرزده هفته گذشته خود از محاکم مختلف استان تهران ارائه کردند و در هر مورد توصیه ها و دستورات لازم از سوی آیت الله آملی لاریجانی صادر شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۲۷۲۰۰۴۴۴۶۴۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.