آموختن زبان سوئدی یک شبه! +عکس

فروردین ۱۴۰۳

بیماری ها و مشکلاتی که برای سلامت به وجود می آید همیشه هم سبب مرگ یا سخت شدن زندگی نمی شوند و بعضی از آن ها نتایج بسیار عجیبی دارند که باورکردنی نیست، بعضی از آن ها می توانند انسان ها را کاملا عوض کنند.

به گزارش گروه خواندنی های ممتاز نیوز، یادگیری زبان های خارجه نیاز به استعداد، وقت و هزینه دارد و هر کسی نمی تواند بسیار سریع یک زبان خارجی که هیچ چیز از آن نمی داند را یاد بگیرد اما یک مشکل نادر می تواند همه این احتمالات را تغییر دهد.

“مایکل بوت رایت” یک مرد آمریکایی است که چندی پیش به سبب یک مشکل نادر ناگهان به کما رفت ولی هنگامی که از کما خارج شد تبدیل به یک مرد سوئدی گشته بود که هیچ چیز در مورد قبل اش به خاطر نمی اورد.

پزشکان پس از معاینه این مرد متوجه شدند که دچار مشکل TGA که شوک مغزی نادر و بسیار خاصیست گشته است. این شوک معمولا سبب به کما رفتن اشخاص و به وجود آمدن فراموشی در خاطرات تازه می گردد اما در مورد مایکل این موضوع کمی پیچیده تر است و سبب شد تا زبانش به طور کلی عوض شود.

این مرد ۶۱ ساله این روزها تنها به زبان سوئدی مسلط است و یک کلمه هم انگلیسی متوجه نمیشود همچنین او تمامی خاطراتش را از دست داده است. پزشکان احتمال می دهد قبل از وقوع شوک این مرد در حال تماشای یک برنامه با زبان سوئدی بوده است.

او این روزها در شرایط خاصی قرار گرفته و روزانه پزشکان بسیاری آزمایشاتی روی او انجام میدهند و خانواده این مرد نیز در تلاشند تا شاید بتوانند حافظه از دست رفته او را بازگردانند. شوک TGA مشکلی بسیار نادر است که تنها برای اشخاص ۵۶ تا ۷۵ سال رخ می دهد و تا به حال این اولین بار است که منجر به تغییر زبان یک فرد شده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.