آموزشهای اجتماعی در گروه توسعه فرهنگ سازی

اردیبهشت ۱۴۰۳

یک آسیب شناس گفت: استفاده از فناوری نوین ابتدا با فرهنگ سازی در داخل جامعه و از سنین کودکی به فرزندان آموزش داده شود که این امر در صورت آموزشهای لازم محقق می گردد.

ابهاری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: استفاده از فناوری نوین  ابتدا باید فرهنگ سازی  در داخل جامعه و از سنین  کودکی به فرزندان آموزش داده  می گردد  که این امر در صورت آموزشهای  اجتماعی  محقق می گردد بنابراین با بستر سازی و رفتار مناسب  در کاهش حجم ترافیک موثر می باشند.
 
 وی ادامه داد: پلیس راهنمایی و رانندگی با کنترل و نظارت و جدیت درصدور گواهینامه  می توانند آمار تصادفات را در مقابل کاهش دهند و به سبب اینکه  پلیس راهنمایی و رانندگی کامل به کنترل جامعه را دارند بهتر است از  نیروی انسانی استفاده شود.
 
 توسعه فرهنگ رانندگی لازمه فرهنگ سازی در داخل جامعه است و در صورت عدم رعایت  از طرف شهروندان سبب خسارات بسیار هولناک و حتی جبران ناپذیر مانند  نقص عضو و مرگ تعداد بسیاری از هموطنان می گردد.
 
 متاسفانه آمار تصادفات جاده ای از حوادث طبیعی بیشتر است و سبب  عدم آشنایی شهروندان با سوانح و حوادث جاده ای است و رسانه ها نقش بسیار بسزایی در کاهش ترافیک دارند.
 
 ابهری با اشاره به نقش خانواده ها خاطر نشان کرد: خانواده ها  مهمترین ارکان برای نظارت فرزندانشان می باشند و با رعایت کردن قوانین ومقررات راهنمایی ورانندگی و آموزش لازم به آنان بهترین یاری دهنده برای فرزندانشان می باشند.
 
وی در خاتمه خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش با چاپ کتابهای درسی و بروشور برای دانش آموزان آنان را با  فرهنگ  ترافیک آشنا می کنند و پلیس راهنمایی و رانندگی با برخورد با متخلفان و قانون شکنان در کاهش آمار تصادفات بسیار موثر می باشند./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.