آموزش آبی رنگ کردن گل رز سفید و معمولی + عکس


به گزارش سرویس اخبار ایران و جهانممتاز نیوز:

آموزش رنگ کردن گل رز ، آموزش آبی رنگ کردن گل رز سفید و معمولی : یک رز آبی رنگ خاصی دارد که می تواند معنای عمیقی را القا کند. این گل می تواند سمبل چیزی باشد که رسیدن به آن غیر ممکن است و تبدیل به یک راز مبهم و دور می شود. از دید عاشقانه، رز آبی می تواند نماد امید، شانس و موقعیت یک عشق حقیقی و بی نظیر باشد. رز آبی گلی نامتعارف است که در طبیعت وجود ندارد. در عوض می توانید با استفاده از مراحل گفته شده در زیر که از مرحله ی یک شروع می شود، آن را تهیه کنید.

گل رز آموزش گل سازی



وسایل مورد نیاز برای درست کردن گل رز آبی

یک یا دو گلدان

گلدان دومی را می توانید نداشته باشید اما داشتن آن مراحل این کار را آسان تر می کند.

قیچی یا چاقوی مناسب

تیغ کن (در صورت تمایل)

رنگ آبی مخصوص گل (پودری)

این رنگ را می توانید از مغازه های فروش لوازم جانبی گل یا بعضی سوپرمارکت ها و فروشگاه ها تهیه کنید.

نگه دارنده برای گل های بریده شده (در صورت تمایل)

این رنگ را نیز می توانید از مغازه های فروش لوازم جانبی و بعضی فروشگاه ها و سوپر مارکت ها تهیه کنید.

مراحل ساخت گل رز آبی

۱   یک دسته گل رز سفید یا کرم تازه چیده شده انتخاب کنید. بهترین حالت این است که این گل ها در آب غوطه ور و یا خیس نشده باشند. گل های خشک تازه چیده شده، تاثیر رنگ مخصوص گل را بیشتر می کند. در این مورد، از یک رنگ آبی مخصوص گل استفاده می شود که توسط آبی که به سمت گلبرگ ها می آید، از درون ساقه عبور داده می شود.

گل رز آموزش گل سازی

 

۲   خارهای هر کدام از گل ها را بکنید. می توانید از یک چاقو یا خارکن استفاده کنید. از بیهوده زخمی کردن ساقه بپرهیزید. سپس گل ها را در یک گلدان خالی کنار بگذارید.

گل رز آموزش گل سازی


۳   در یک گلدان خالی دیگر، مقداری رنگ آبی مخصوص گل بریزید. آن را طبق دستورالعمل های روی بسته با آب گرم مخلوط کنید. اضافه کردن رنگ بیشتر، رنگ نهایی ایجاد شده را زیاد تر و غنی تر می کند.

گل رز آموزش گل سازی

۴   ساقه ها را کمی کوتاه کنید و گل ها را در محلول رنگی قرار دهید. آنها را برای چند ساعت به حال خود بگذارید تا خیس بخورند. بعد از گذشت مدتی، تاثیر رنگ بیشتر شده و رنگ شروع به پر کردن گلبرگ ها می کند و آن ها را به یک رنگ آبی که به مرور زمان بیشتر می شود، در می آورد.

گل رز آموزش گل سازی

۵   ساقه ها را کمی کوتاه تر کنید و دوباره گل ها را به محلول رنگ برگردانید. این کار باعث برداشته  شدن لایه ی درمان کننده ای که برای بستن محل بریدگی ایجاد شده، می شود. در نتیجه تاثیر رنگ سریعتر و کامل تر می شود.

گل رز آموزش گل سازی

۶   تا زمانی که گلبرگ ها به تم رنگ مورد نظرتان برسند صبر کنید. در طول نصف روز، باید رنگ آبی پخش شده و گلبرگ ها را کاملا رنگ کرده باشد. در این حالت محلول رنگ را دور بریزید و آن را با آب تمیز جایگزین کنید. می توانید یک نگاه دارنده ی گل به آب اضافه کنید تا گل برای مدت بیشتری شاداب بماند.

گل رز آموزش گل سازی


۷   رز های آبی شما آماده هستند.
آموزش رنگ کردن گل رز ، آموزش آبی رنگ کردن گل رز سفید و معمولی

بازنشر: سرویس اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.