آموزش آنلاین و نگرانی از گسترش تقلب در دانشگاه‌ها

۱۲م آذر ،

3-515.jpg

آموزش مبتنی بر تجهیزات الکترونیک در بسیاری از دانشگاه‌ها فراگیر شده است، چراکه با پیشرفت فن‌آوری و کاهش هزینه‌های آموزش به واسطه تحصیلات آنلاین، آموزش نه تنها برای دانشجویان، بلکه برای اولیاء آنها نیز جذاب‌تر خواهد بود.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در سال ۲۰۱۰ حدود ۶٫۱ میلیون دانشجو در دروس آنلاین دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند که این میزان حاکی از رشد ۱۰٫۱ درصدی نسبت به سال قبل است.

این آمار توسط گروه تحقیقاتی مطالعاتی “بابسون” در رابطه با مطالعات اخیر این موسسه با موضوع آموزش آنلاین انتشار یافته است. با این حال به دنبال افزایش تعداد دانشجویان در حال تحصیل در آموزش آنلاین، امکان استفاده از شیوه‌های مختلف تقلب نیز سالانه افزایش می‌یابد.

بنا بر اعلام پایگاه خبری “استیودنت نیوز آی ئی”، شنون میراندا دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه اوهایو که سه واحد درسی را به صورت آنلاین اخذ کرده است، می‌گوید: وقتی دروس آنلاین اخذ می‌کنید، همکاری کردن با دیگران و در نتیجه تقلب کردن بسیار آسانتر است. گفتنی است کیفیت آموزشی که دانشجویان به کمک آموزش آنلاین کسب می‌کنند نسبی است، چرا که تقلب کردن در کلاس‌هایی که به صورت سنتی در آنها استادی حضور ندارد بسیار آسان‌ است.

در این راستا،‌ دانشگاه «سیج» با هدف روشن کردن زوایای تقلب دانشگاهی، توسعه فن‌آوری آموزش آنلاین را مورد بررسی قرار داده است. بنابراین مطالعات راه‌های بسیاری جهت جلوگیری از تلقب دانشجویان تحصیلات آنلاین نظیر تغییر سوالات وجود دارد. با این حال آموزش الکترونیک یک تمایز فاحش در آموزش ایجاد کرده است. تقلب در رده دانشگاهی یک بیماری مسری است.

“دافنه کولر”، بنیانگذار شرکت تکنولوژی آموزشی “کورسرا” بر این باور است که یک مرکز سنجش مرجع مناسبی جهت حل و فصل مشکلات تقلب دانشگاهی نیست.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.