آموزش القاعده در عربستان

۱۶اردیبهشت،

شکل دهی القاعده و استفاده از آنها توسط آمریکا و بعضی کشورهای مترجع مانند عربستان سعودی، در اتفاق سوریه بار دیگر منجر شده تا این گروهک فعال شوند و بر روی موفقیت‌ها و نتایج عملیات‌ زودرس آنها حساب شود. اما هیچ گونه دورنگری نسبت به خطرات شکل دهی القاعده تازه در سطح منطقه وجود ندارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، قاعده یکی از معروف ترین تشکیلات تروریستی بین المللی می باشد که ستاد آموزشی بسیار قوی در کشورهای مختلفی من جمله عربستان سعودی دارد.
شکل دهی القاعده و استفاده از آنها توسط آمریکا و بعضی کشورهای مترجع مانند عربستان سعودی، در اتفاق سوریه بار دیگر منجر شده تا این گروهک فعال شوند و بر روی موفقیت‌ها و نتایج عملیات‌ زودرس آنها حساب شود؛ اما هیچ گونه دورنگری نسبت به خطرات شکل دهی القاعده تازه در سطح منطقه وجود ندارد.
گفته شده، سرویس اطلاعاتی عربستان ماههاست که توانسته در صفوف گروه های مسلح وابسته به القاعده در شمال لبنان و در مرز با سوریه نفوذ کند. منابع سوری تأکید کرده اند مقامات سعودی و غیر سعودی در نشست های محرمانه ای در شهر جده برنامه ای را برای آموزش عناصر مسلح در خاک عربستان تدارک دیده اند.

در این نشست ها توافق شد که هر کدام از شخصیت های حاضر از داخل سوریه ۱۰ تن از عناصر مسلح سوریه را به عربستان منتقل کنند تا در منطقه تبوک آموزش نظامی ببینند و به عنوان عناصر مسلح حرفه ای به خاک سوریه بازگردانده شوند.
بر اساس این طرح، حدود ۳هزار تن از عناصر مسلح سوریه جهت آموزش نظامی به عربستان اعزام شده اند.
آموزش این اشخاص، توسط افسران بازنشسته سعودی در یک دوره فشرده انجام می گردد و آنان آموزش هایی را در خصوص جنگ های چریکی، جنگ در مناطق کوهستانی، حمله به ایست های بازرسی و دیگر آموزش های نظامی را دریافت می کنند. این اشخاص پس از آموزش به مناطق حاشیه ای استان ادلب و استان حلب اعزام می شوند.
شبه نظامیان و گروه های مسلحی که از مدت ها پیش در اجرای عملیات انفجاری در خاک عراق کار کرده اند هم اکنون از سوی عربستان حمایت مالی می شوند تا برای اجرای عملیات ها و انفجارهای تروریستی در خاک سوریه وارد این کشور شوند. عناصر القاعده در خاک عربستان آموزش دیده تا از آنها برای انجام انفجارهای تروریستی خونبار علیه ملت سوریه استفاده شود.
در واقع پس از آغاز بحران در کشور سوریه، دولت‌های مرتجع عرب و کشورهای همسو با آنها در راستای ضربه زدن به محور مقاومت و سقوط نظام سوریه، تلاش‌های بی‌شرمانه‌ای را آغاز کردند؛ اما خودنمایی شکل دهی القاعده تازه با حمایت ترکیه، عربستان، قطر و غربی‌ها بویژه آمریکا در منطقه موضوع مهمی است.
در بیان اثبات این مدعا همین موضوع بس که گروهک تروریستی القاعده تاکنون مسئولیت چندین انفجار قوی در شهرهای مختلف سوریه را برعهده گرفته و دهها کشته و زخمی برجای گذاشته است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.