آموزش بیش از یک میلیون نفر از والدین دانش آموزان در پیشگیری از اعتیاد

به گزارش روز چهارشنبه ستاد مبارزه با مواد مخدر، در بخش برنامه های فرهنگی پیشگیری از اعتیاد، حدود هشت درصد از جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال کشور طی یک سال اخیر تحت آموزش برنامه های پیشگیری از اعتیاد قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، اعتبارات اختصاص یافته به آموزش و پیشگیری مواد مخدر در سال گذشته ۱۱ میلیارد تومان بود و این اعتبارات با صد درصد افزایش در سال ۹۱ به ۲۲ میلیارد تومان رسیده است.

این گزارش می افزاید: حدود ۲۵۰ هزار نفر از کارکنان دولت طی یک سال اخیر آموزش های پیشگیری از اعتیاد را فرا گرفتند و سه هزار جلسه آموزش شش ساعته شامل پیشگیری اولیه از اعتیاد، سبک‌های فرزندپروری و مهارت‌های زندگی در یک‌هزار و ۳۲۸ دبیرستان دولتی استان‌های سراسر کشور برگزار شده است.

برگزاری سه هزار و ۱۰۰ جلسه آموزش شش ساعته از جمله پیشگیری اولیه از اعتیاد، نحوه ارتباط موثر با دانش‌آموزان و آشنایی با عوامل محافظ و خطر در هفت هزار و ۷۴۸ دبیرستان دولتی استان‌های سراسر کشور و شرکت ۳۲ هزار نفر از مربیان و مدیران مدارس از اقدامات صورت گرفته در این مدت بوده است.

بر اساس این گزارش، تهیه، تولید و توزیع۴۵۰ هزار نسخه نشریه پیشگیری نوین در شش عنوان با هدف اطلاع‌رسانی و ارتقای سطح آگاهی ویژه والدین دانش‌آموزان مدارس دوره متوسطه و تهیه، تولید و توزیع ۱۵۰ هزار نسخه پیشگیری نوین در شش عنوان با هدف اطلاع‌رسانی و ارتقای سطح آگاهی ویژه مدیران و مشاوران مدارس دوره متوسطه در یکسال گذشته بوده است.

همچنین برگزاری جشنواره کشوری دانش‌آموزی نوجوان سالم با شرکت دانش‌آموزان مدارس دوره متوسطه و ارسال هزار و ۳۲۸ اثر شامل فیلم کوتاه، عکس و مقاله در خصوص روش‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد در مدارس، خانواده‌ها، تقدیر از نفرات برتر و افتتاح نمایشگاه سیار پیشگیری اولیه از اعتیاد ویژه والدین دانش‌آموزان دوره متوسطه بخش دیگری از این اقدامات طی یک سال اخیر است.

اجتمام **۹۰۲۲ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۷۰۳۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.