آموزش تروریستی درآمریکا

جام جم آنلاین: «سیمور هرش» روزنامه نگار مشهور آمریکایی با استناد به منابع اطلاعاتی آمریکا، تجهیز و آموزش نظامی و تروریستی گروهک منافقین توسط ارتش آمریکا و منابع اطلاعاتی اسرائیل را فاش کرد که در سال ۲۰۰۵ صورت گرفته است.

به گزارش ممتازنیوز ،در این گزارش جنجالی که در مجله نیویورکر آمریکا به چاپ رسید آمده است: این آموزش ها توسط وزارت دفاع آمریکا و به شکلی محرمانه در صحرای نوادای آمریکا صورت گرفته است. این مکان سایتی است که در ۱۰۰ کیلومتری لاس وگاس در ایالت نوادا واقع شده و زمانی محل آزمایش های هسته ای بوده است.

هرش در گزارش خود آموزش ها را در زمینه مخابرات، استفاده از رمز، سلاح و تاکتیک های نظامی توصیف کرد و همچنین دلایل آن را استفاده از این نیروها در عملیات های تروریستی بنا به درخواست آمریکا دانست.

پس از این آموزش ها نیروهای منافقین از سوی موساد اسرائیل برای ترور دانشمندان هسته ای ایرانی به کار گمارده شدند. در این زمینه شبکه تلویزیونی «ان بی سی» به نقل از دو مقام آمریکایی گفت که دانشمندان ایرانی با حمایت و طراحی موساد سازمان اطلاعات اسرائیل و توسط سازمان منافقین اجرا شده است.

همکاری های منافقین با آمریکا غیر از اقدامات تروریستی و نظامی ابعاد دیگری را نیز دنبال می کند که در حوزه تبلیغات رسانه ای و صرف هزینه های گزاف در صحنه جنگ نرم است. نمونه آن را می توان «کمیته سیاست ایران» به ریاست «ریموند تنتر» نام برد.

سیاست دیپلماسی اوباما

خبرگزاری رویترز پیش نویس سخنرانی امروز رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل را منتشر کرد.

باراک اوباما در این سخنرانی خواهد گفت: “هنوز زمان و فضا برای دیپلماسی در قبال ایران وجود دارد البته این زمان دائمی نخواهد بود.”

با این حال وی با پیشنهاد “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر اسرائیل  برای ایجاد خط قرمز برای فعالیت هسته ای ایران باز هم مخالفت خواهد کرد.

حمله به سفارتخانه آمریکا در بنغازی و کشته شدن سفیر امریکا بخش دیگری از سخنان اوباما در مجمع خواهد بود و وی در آنجا خواهد گفت: “حمله به سفارت ما در لیبی یک توهین ساده به آمریکا نبود؛ بلکه توهین به دادگاههایی بود که سازمان ملل بر پایه آن بنا شده بود.”

وی سعی خواهد کرد علاوه بر تقبیح توهین به هر مذهبی، خشونت و حملات پس از چنین اقدامی را محکوم کند.

روایت ضدانقلاب از فضای جنگی

سایت ضد انقلابی”روز آنلاین” با انتشار نوشتاری، بزرگداشت هفته دفاع مقدس در ایران را نشانه احتمال حمله رژیم صهیونیستی به ایران تعبیر نمود.

نویسنده این نوشتاربا انعکاس اظهارات فرماندهان سپاه پاسداران، این بیانات را تهدیدی بزرگ برای کل منطقه ارزیابی کرده و نوشته است:به گفته مسئولان سپاه، رژیم اسرائیل بدون همراهی آمریکا توان انجام هیچگونه تحرکی را ندارد و ایران در مقام پاسخ، پایگاهها و مراکز استراتژیک هردو را هدف قرار خواهد داد.   

روز آنلاین گرامیداشت هفته دفاع مقدس در رسانه های کشورونیز اظهارات فرماندهان سپاه است را بیانگر فضای جنگی درایران دانسته و  آن را همسو با احتمال جنگ با رژیم صهیونیستی تعبیرکرده است.

خط قرمز برای ایران

یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد: نتانیاهو در سخنرانی اش در مجمع عمومی سازمان ملل برای نخستین بار خط قرمزهایی که از نظر وی باید برای ایران وضع شود، را اعلام می کند.

روزنامه معاریو امروز در گزارشی به موضوع اصلی سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل پرداخته است.

در این گزارش آمده است: نتانیاهو روز پنج شنبه برای نخستین بار نظر خود را همراه با جزئیات درباره خط قرمزهایی که از نظر وی باید برای ایران از سوی جامعه بین المللی تعیین شود، ابراز می دارد.

بر این اساس، نتانیاهو موانعی که باید در برابر برنامه هسته ای ایران نهاده شود را اعلام می کند و نسبت به فرصت ایران برای تبدیل شدن به یک قدرت هسته ای هشدار می دهد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.