آموزش تروریست‌های سوری توسط سیا

۰۱ تیرماه ۱۳،

مأموران «سیا» از اواخر سال قبل میلادی به صورت محرمانه در پایگاه‌های خود در اردن و ترکیه به تروریست‌های سوری آموزش نظامی می‌دهند.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، اوباما در اظهار نظرهای مختلف خود بارها مدعی شده بود که با تروریست‌های سوری ارتباطی ندارد اما شواهد و مستندات موجود به خوبی نشان می دهد که ارتباطات میان گروههای تروریستی مستقر در سوریه و سازمان سیا تداوم داشته است. این ارتباطات هنوز هم ادامه دارد.

مقامات آمریکایی و فرماندهان شورشیان سوریه اعلام کردند که مأموران سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» و همچنین نظامیان عملیات ویژه آمریکا به صورت محرمانه از اواخر سال قبل میلادی، به شورشیان سوریه آموزش کار با سلاح‌های ضدتانک و ضدهواپیما می‌دادند.

یکی از فرماندهان شورشی در استان «دره» سوریه که خواست نامش فاش نشود، گفت که این آموزش‌های دو هفته‌ای شامل آموزش کار با سلاح‌های ضدتانک ۱۴/۵ میلی‌متری که روسیه طراحی کرده است و همچنین سلاح‌های ضدهواپیما ۲۳ میلی متری و موشک‌های ضدتانک می‌شد.

بر اساس این گزارش، این آموزش‌های محرمانه در ماه نوامبر سال قبل میلادی در پایگاه جدید آمریکا در یک بیابان در جنوب غربی اردن بود و تا بحال حدود یکصد شورشی از دره در ۴ دوره آموزشی شرکت کردند و تروریست‌های دمشق نیز در سه دوره شرکت کردند.

این آموزش‌های محرمانه نظامی درست چندماه قبل از آن صورت گرفته است که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا طرح‌های آغاز مسلح کردن مستقیم تروریست‌های سوریه را تأیید کرده است.

این آموزش‌های محرمانه در پایگاه‌های اردن و ترکیه این امید را در میان مخالفان سوریه به وجود آورده است که واشنگتن در نهایت تسلیحات سنگین برای مخالفان سوری فراهم می‌کند.

یکی از فرماندهان تروریست‌های سوریه اعلام کرد که شمار شورشیان سوری که تحت آموزش‌های نظامی سیا در اردن و ترکیه قرار گرفتند، قابل تعیین نیست اما در اردن، در یکی از برنامه‌های آموزشی حدود ۲۰ تا ۴۰ مخالف سوری حضور داشتند.

تیم‌های عملیات ویژه آمریکا، کارآموزان را زمانی انتخاب کردند که ارتش آمریکا در سال قبل میلادی، خطوط عرضه منطقه‌ای تعیین کرده بود تا برای مخالفان سوری کمک‌های غیرکشنده، از جمله یونیفورم، بی‌سیم و کمک‌های پزشکی تأمین کنند.یا اعلام کرده که این آمار را بر اساس گزارش‌هایی از داخل سوریه و نظر سنجی‌ها به دست آمده است.

سازمان جاسوسی آمریکا تأکید کرده که روند درگیری‌ها در سوریه میان ارتش سوریه و گروه‌های معارض مسلح نشان می‌دهد که ارتش سوریه پیروز میدان نظامی بوده است و به نظر می رسد این روند تا انتخابات ریاست جمهوری سوریه در سال ۲۰۲۴ ادامه پیدا کند.پیشتر معارضان حکومت سوریه پیش شرط خود برای گفتگو دربارهٔ راهکار سیاسی را کناره گیری اسد از قدرت اعلام کرده بودند.

هم اکنون جامعه جهانی به شدت از اقدامات وحشیانه و غیر انسانی تروریستها منزجر شده است.انتشار فیلم قلب و جگر خواری یکی از سرکرده‌های تروریست‌هایی که در سوریه حضور دارند خشم جهانی را بر انگیخت در این فیلم یک تروریست قلب سرباز ارتش سوریه را به دندان کشیده است.

حمایتهای غرب و مخصوصا سازمان سیا از تروریستهای آدمخوار در حالی ادامه دارد که در چنین شرایطی شهروندان سوری خواستار پاکسازی کشورشان از تروریستهای مورد حمایت غرب و ارتجاع عرب می باشند.

اهالی شهر «رقه» در شمال سوریه با برپایی تظاهراتی در حمایت ارتش سوریه شعار دادند، این درحالی است که اشخاص مسلح دایره آموزش این شهر را مورد دستبرد قرار داده و آن را غارت کردند.همچنین تظاهرات‌ کنندگان با سر دادن شعارهایی خواستار خروج اشخاص مسلح و عناصر جهادی تکفیری جبهه النصره از شهر خود شدند.همچنین درگیری مسلحانه دو گروه تروریستی در شرق و مرکز شهر رقه کشته شدن بیش از ۸ نفر از آنها را به دنبال داشت.

این درحالی است که اشخاص مسلح اقدام به حمله به دایره آموزش این شهر کرده و این مرکز را مورد دستبرد قرار داده و غارت کردند.اهالی شهر رقه روزانه با ورود عناصر گروه‌های تروریستی وابسته به «ارتش آزاد سوریه» و «جبهه النصره» مقابله می‌کنند که تلاش دارند، اموال و املاک عمومی و خصوصی و بویژه دوایر حکومتی و رسمی این استان را مورد دستبرد قرار دهند و غارت کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.