آموزش دافع خطرات فناوری

۲۸اردیبهشت،

عضو هیات علمی دانشگاه ورود تکنولوژی به زندگی اشخاص را توام با خطراتی دانست و لازمه دفع این خطرات را آگاهی دادن همگانی اشخاص دانست.

امیدعلی مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: سبک زندگی در واقع مربوط به نوع مصرف است؛ این که چه کالا و خدمتی را برای خود انتخاب کنم و یا برای دریافت اطلاعات از چه رسانه‌ای استفاده کنم.

وی در این رابطه افزود: رسانه‌ها می‌توانند با اطلاعات و تبلیغاتی که منتشر می‌کنند و بر سبک زندگی اشخاص تاثیر مستقیم یا غیرمستقیم داشته باشند.

این پژوهشگر در ادامه آثار تکنولوژی‌های ارتباطی را بستگی به میزان هماهنگی آن با فرهنگ غالب یک کشور دانست و افزود: تاثیر تکنولوژی‌های ارتباطی بر سبک زندگی تا وقتی که با فرهنگ و آداب و رسوم هماهنگ باشد مثبت است اما وقتی ناهماهنگی به بار آورد پیامد های منفی آن بروز می‌کند.

وی در رابطه با کاهش پیامدهای منفی آن گفت: این موضوع به برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری رسانه‌ای در یک جامعه اسلامی که باید در راستای فرهنگ اسلامی باشد. به طور مثال رسانه‌های کشوری اسلامی همچون ایران رسانه مصرف گرایی را تبلیغ نمی‌کنند در حالی که کشورهایی که از این الگو تبعیت میکنند، سعی در ایجاد فرهنگ مصرف دارند.

مسعودی ادامه داد: با حفظ فرهنگ اصیل خود در مقابل تکنولوژی می‌توانیم از سبک زندگی مقبول خود حفاطت کنیم و تغییر را فقط در راستای بهبود آن داشته باشیم.

وی در رابطه با خطراتی که تکنولوژی و سوءاستفاده از آن به همراه دارد اظهار کرد: این خطرات برای تمام سنین وجود دارد که با کسب آگاهی می توان در رفع آن قدم موثری برداریم ولی این محیط برای کودکان و نوجوانان و آسیب بیش تری به دنبال دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.