آموزش ساخت بمب اتمی

جام جم آنلاین: نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در بخشی از سخنان خود به چگونگی ساخت بمب اتمی و همچنین تعیین خط قرمز برای ایران پرداخت.

به گزارش فارس،«بنیامین نتانیاهو» افزود: هر بمبی از مواد منفجره و مکانیزمی برای انفجار این مواد تشکیل شده است و نمونه ساده آن، بمبی است که باروت داخل آن با فشار دادن دکمه و عمل کردن فیوز داخل آن منفجر می‌شود.

وی گفت: برای ایران سال‌ها طول می‌کشد تا اورانیوم را غنی سازی کند تا بتواند بمب بسازد و برای این کار به هزاران سانتریفیوژ نیاز دارد اما ایران می‌تواند وسیله تشکیل انفجار بمب هسته‌ای را طی یک سال یا چند ماه تولید کند و این وسیله می‌تواند در یک کارگاه کوچک به اندازه یک کلاس تولید شود.

نتانیاهو سپس خط قرمز را بر روی تصویری که در دست داشت ترسیم کرد و طبق آن غنی سازی اورانیوم متوسط به غنی سازی اورانیوم با درصد غنای بالا نشان داده شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که هر سال با ابزار جدیدی در پشت تریبون سازمان ملل قرار می گیرد، این بار از یک بمب کاغذی برای نشان دادن نگرانی تل آویو از برنامه هسته ای صلح آمیز ایران استفاده کرد.

نا گفته ای از بن لادن

«ایمن‌الظواهری» رهبر شبکه القاعده با بیان این که اسامه بن لادن رهبر سابق این شبکه از ناحیه یک چشم نابینا بود، گفت که از این موضوع کمتر کسی اطلاع داشت.

شبکه تلویزیون «لمر» افغانستان به نقل از ایمن‌الظواهری گزارش داد که چشم راست اسامه بن لادن در جوانی بر اثر یک حادثه نابینا شد.

رهبر القاعده از روابط اسامه بن لادن با «اخوان‌المسلمین» عربستان نیز پرده برداشت و گفت: بن لادن عضو گروه اخوان‌المسلمین عربستان بود و در دهه ۸۰ برای حمایت مجاهدان افغان، به افغانستان آمد.

برگ برنده جدید ایران

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی پهپادهای جدید ساخت ایران را “برگ برنده جدید ایران” نام نهاد.

روزنامه واشنگتن تایمز در این خصوص نوشت: اطلاعات کسب شده از پهپاد آمریکایی از سوی مهندسین ایرانی باعث کمک به توانایی این کشور در تولید این گونه هواپیما شده است.

بنابراین گزارش, تحلیلگران نظامی آمریکا عنوان می‌کنند که پهپاد جدید رونمایی شده ایرانی قادر به پرواز در ارتفاع ۱۵۰۰۰ هزارپایی و شلیک از مسافت ۳۱ مایلی است.

“مایکل رابین” تحلیلگر نظامی آمریکایی در این زمینه گفت: مسلح کردن این پهپادها خطر بسیار بزرگی برای کشتی‌های جنگی و جنگنده‌های آمریکایی است.

ترس صهیونیستها از واکنش ایران

بر اساس نظرسنجی روزنامه صهیونیستی هاآرتص، بیش از نیمی از یهودیان ساکن سرزمین های اشغالی از موجودیت اسراییل بعد از حمله به ایران به شدت نگران هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک نویسنده اسراییلی تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی  جنون راه اندازی جنگی را دارد که از قبل می داند در آن شکست خواهد خورد.

نظرسنجی انجام شده در اسرائیل حاکی از آن است که اکثر اسراییلی ها باور دارند که  جنگ با ایران در سال عبری جدید آغاز خواهد شد، و نیمی از اسراییلی ها نگران موجودیت اسراییل  هستند.

“صالح هواش” تحلیلگر سیاسی فلسطینی در این زمینه به خبرنگار العالم گفت: برخی طرف های امنیتی و نظامی در اسراییل با حمله نظامی مخالفند، و نتایج نظرسنجی هایی که از احتمال شکست اسراییل در این جنگ حکایت می کند،می تواند به منع رژیم صهیونیستی از اتخاذ تصمیم برای حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران کمک کند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.