آموزش عمومی؛ موثرترین راهکار شناسایی و مقابله با جعل به شمار می‌رود

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

یک حقوقدان گفت: آموزش عمومی، موثرترین راهکار شناسایی و مقابله با جرم جعل اسناد و مدارک به شمار می‌آید.

غلامرضا عربگری در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضاییممتازنیوز، با اشاره به راهکارهای مقابله با جرم جعل اظهارداشت: جعل اسناد و مدارک از جرایم اصلی سلب اعتماد عمومى و اخلال در نظام اقتصادی کشور محسوب که یکی از عوامل مهم ناکارآمدی های اجتماعی در جامعه به شمار می‌رود.

این حقوقدان به توسعه شبکه ارتباطات و مبادلات داخلی و بین‌المللی، ضرورت سرعت و سهولت در انجام قراردادها و معاملات و حفظ اعتبار اسناد و نقش حیاتی آنها در کلیه شئون زندگی انسان ها اشاره کرد و ادامه داد: شایسته است مسئولان ذی‌ربط با تدوین ضوابط و مقررات خاصی اطمینان و امنیت خاطر اشخاص، شرکت‌ها و سازمان‌ها را فراهم سازند.

وی با اشاره به راهکارهای مقابله با شیوه‌های نوین جعل تصریح کرد: آموزش عمومی برای شناسایی و مقابله هرچند یک شمشیر دو لبه است اما به نظر می رسد نفعش بیشتر از ضرر آن است.
 
این حقوقدان با بیان اینکه در کشور روند پیشگیری و مقابله با جعل رو به رشد است، گفت: بحث دیگر جعل در سیستم‌های نرم افزاری است که در فضای سایبری جعل مجازی صورت می‌گیرد و جابجایی انواع سند، سند سازی، دسترسی به اطلاعات شخصی یا سازمانی جابجایی پول از دیگر موارد در این زمینه است.

وی کنترل و نظارت را اقدام بعدی در پیشگیری از جعل اسناد عنوان و تاکید کرد: انتظار می‌رود حفاظت فیزیکی از اوراق خام و اوراق هویتی افزایش یابد که در این رابطه صدور اوراق هویتی جعلی می‌تواند تبعات امنیتی و مالی سنگین داشته باشد.
 
 وکیل پایه یک دادگستری خاطرنشان کرد: همه سازمانها اراده خود را در پیشگیری از جعل نشان داده‌اند و پر واضح است که جعل یکی از جرایم مقدمه‌ای بوده که در سایر جرایم ردپایی از آن وجود دارد. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.