آموزش فلسفه به زبان ساده برای نوجوانان با «هستی‌شناسی»

به گزارش خبرنگار مهر، «هستی شناسی» با نام فرعی «چه رفتاری خواهم داشت وقتی تیراندازی شروع شود؟» کتابی است که نادر شهریوری (صدقی) نوشته و با تصویرهای مهدی کریم‌زاده منتشر شده است.

این کتاب جلد هشتم از مجموعه «پرسش‌های نخستین پاسخ‌های بی‌پایان» است که دبیری آن را حسین شیخ‌الاسلامی برعهده دارد. در این مجموعه سعی می‌شود با زبانی ساده فلسفه و مسایل هستی‌شناختی را به نوجوانان آموزش داد.

و اما ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که نامه‌ای ربوده شده و هیچ‌کس نمی‌تواند پیدایش کند. اما آیا اصلا نامه‌ای وجود داشته؟ و آیا اصولا چیزی را که وجود داشته می توان شناخت؟ اصلا نامه کدام است؟ چه کسی نامه را نوشه و چه کسی خوانده؟

نویسنده در کتاب «هستی‌شناسی» به دنبال پاسخ این پرسش‌ها و مجموعه‌ای از پاسخ‌ها می گردد و می کوشد این کتاب را با نگاهی فلسفی ورق بزند.

 کتاب‌های مجموعه‌ پرسش‌های نخستین، پاسخ‌های بی‌پایان از این قرارند: کتاب من، کتاب جهان و کتاب زبان، نوشته حسین شیخ‌الاسلامی، کتاب سیاست و کتاب عدد، نوشته مهدی یوسفی، کتاب اخلاق و کتاب هستی‌شناسی، نوشته‌ نادر شهریوری.

این کتاب ۷۲ صفحه‌ای به صورت مصور، در شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۲۵۰۰ تومان به چاپ رسیده و جزو معدود آثار تالیفی ایرانی است که فلسفه را به زبانی ساده برای نوجوانان تشریح می‌کند.

نامه ربوده‌شده، سوال و جواب درباره وجود، تیراندازی مستقیم، اودیپ شهریار و … بخش‌های مختلف این کتاب هستند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.