آموزش نباید دچار سیاست‌زدگی شود/ اقدام دولت نروژ با حقوق انسانی در تعارض است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

یک حقوقدان گفت: مطابق کنوانسیون‌های بین‌المللی اصل بر آزادی آموزش است و این اصل نباید دچار سیاست‌زدگی شود، لذا اقدام دولت نروژ با ارزش‌های انسانی و حقوقی در تعارض است.

“سعید خورشیدی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اقدام نروژ در اخراج دانشجویان ایرانی مشغول تحصیل از این کشور اظهار داشت: مطابق کنوانسیون‌های بین‌المللی اصل بر آزادی آموزش است و هیچ کشوری نمی‌تواند به بهانه تحصیل در رشته‌ای خاص، اقدام به اخراج دانشجویان کند.
 
وی ادامه داد: این اولین بار نیست که دانشجویان ایرانی ما قربانی این دست تحریم‌ها می شوند و این در حالی است که دانشجویانی هم که رشته‌ تحصیلیشان  تناسبی با فیزیک هسته‌ای نداشته، به کرات مورد بی‌مهری کشورهای اروپایی قرار گرفته‌اند.
 
خورشیدی تصریح کرد: تحصیل علم و دانش در هر فرهنگی یک نوع ارزش محسوب می‌شود و لذا اقدام دولت‌های اروپایی نشان می‌دهد که آنها یا ارزش‌های انسانی را نمی‌شناسند و یا تعمدا آن را زیر پا می‌گذارند.
 
این حقوقدان در پایان با اشاره به اینکه بحث آموزش در کشورهای اروپایی سیاست‌زده شده است، خاطرنشان کرد: به لحاظ حقوقی پذیرش دانشجویان ایرانی با صرف هزینه و زمان همراه  بوده و از آنجایی که حقوق این دانشجویان تضییع شده است، این مهم با ارزش‌های انسانی و حقوقی در تعارض است.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.