آموزش نظامی آمریکا به ۲ هزار نفر از منافقین در افغانستان

یک روزنامه پاکستانی از اقدام آمریکا مبنی بر آموزش نظامی دو هزار نفر از منافقین در افغانستان برای انجام حملات خرابکارانه در سال آینده ایران خبر داد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه پاکستانی الامه نوشت: نیروهای آمریکایی حاضر در افغانستان بر آموزش مجموعه‌ای از  منافقین در ولایت «هرات» واقع در غرب این کشور نظارت می‌کنند.

پایگاه خبری «اشرف‌نیوز» به نقل از خبرنگار این روزنامه پاکستانی در افغانستان نوشت: پس از آنکه دولت عراق فعالیت این سازمان را در این کشور محدود کرد، تعدادی از اعضای آن به افغانستان سفر کردند و در شمال این کشور و هرات مستقر شدند.

این روزنامه در ادامه نوشت که عدم تاثیر تحریم‌های آمریکایی و غربی علیه برنامه هسته‌ای ایران، واشنگتن را بر آن داشت که با استفاده از گروهک‌های معارض بر روی ایجاد مشکلات سیاسی در داخل ایران سرمایه‌گذاری کند.

بر اساس این گزارش، آموزشهای نظامی عناصر این گروهک در منطقه «شین دند» شهر هرات صورت می‌گیرد و هدف از آن نیز ایجاد خشونت و درگیری‌ داخلی در ایران است.

این روزنامه پرتیراژ پاکستانی نوشت: بیش از دو هزار خارجی از منافقین هم اکنون در پایگاه شین‌دند هرات حضور دارند و اخیرا آموزشهای نظامی آنها بیشتر و فشرده‌تر نیز شده است.

بنا بر این گزارش، آمریکا به پیشنهاد اسرائیل به آموزش این افراد می‌پردازد و بر اساس طرحی که آنها برنامه‌ریزی کرده‌اند، در سال میلادی آینده، این افراد ماموریت خرابکارانه خود را در داخل ایران آغاز خواهند کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: واشنگتن محدودیت‌های مالی را برای این افراد برداشته و آنها دارای حساب‌هایی بانکی هستند. از سوی دیگر برخی از اعضای خانواده شاه سابق ایران، با اعضای این گروهک ارتباط دارند و خواستار تداوم فعالیت آنها علیه حاکمیت ایران هستند. در همین راستا نیز برخی از اعضای این خانواده سلطنتی در سال ۲۰۰۷ به افغانستان سفر کردند و میهمان «عبدالولی خان» داماد «ظاهر شاه» پادشاه سابق افغانستان بودند اما تحت فشارهای دولت ایران ناگزیر به ترک این کشور شدند.


باشگاه خبرنگاران
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.