آموزش های ترافیکی به ۴۲ هزار دانش آموز در سطح محدوده منطقه ۱۵ ارائه شد

با هدف ارتقاء فرهنگ ترافیک و ضرورت ارائه آموزش های ترافیکی به کودکان ،‌طی سال گذشته بیش از ۴۲ هزار دانش آموز در سطح محدوده منطقه ۱۵ آموزش ترافیکی دیدند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵ ، در این راستا به همت حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ، ۲۱ هزار دانش آموز در پارک آموزش ترافیک منطقه آموزش ترافیکی دیدند و ۲۱ هزار دانش آموز دیگر نیز با اجرای طرح اعزام مربی به مدارس تحت آموزش ترافیکی قرار گرفتند .

بنابراین گزارش ،‌پارک آموزش ترافیک منطقه محوطه ای است که به عنوان یک شهرک دارای تمام علائم و تجهیزات ترافیکی شهر نظیر خیابان ،‌چهارراه ، پل هوایی ،‌خط کشی عابر پیاده ،‌تابلوهای راهنمایی و ترافیکی ، مسیر دوچرخه سواری و … است و دانش آموزان مراجعه کننده با تمام مفاهیم و موارد ایمنی و ترافیکی به صورت تئوری و عملی آشنا می شوند و در پایان دانش آموزان د رکارگاه نقاشی پارک از تمام داده های شهرک ترافیکی و موارد آموزشی با تفکر خود نقاشی می کشند .

این گزارش حاکی است ، ‌از مهر ماه سال گذشته نیز حوزه حمل و نقل و ترافیک منطقه با تاکید بر اهمیت ارتقاء فرهنگ ترافیک در بین کودکان با هماهنگی آموزش و پرورش نسبت به اجرای طرح پایلوت آموزش ترافیک با اعزام مربی به مدارس اقدام کرده و تا پایان سال موفق شده آموزش های لازم را به بیش از ۲۱ هزار دانش آموز ارائه کند .

شایان ذکر است ،‌ارائه مفاهیم ترافیکی ،‌نحوه عبور از عرض خیابان ،‌آشنایی با علائم و تابلوهای ترافیکی و هشداردهنده ،‌تذکراتی که کودکان می توانند به والدین خود در حین رانندگی بدهند و … از جمله مواردی است که مربیان در این طرح به دانش اموزان ارائه می کنند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.