آموزش و پرورش استثنایی هفت گروه دانش‌آموزی را مدیریت می کند

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: آموزش و پرورش استثنایی کشور هفت گروه دانش آموز را مدیریت می کند که از جمله این گروه ها می توان به افراد ناشنوا، نابینا، کم توان ذهنی، افراد با اختلالات ویژه یادگیری و … اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، “نامدار عبداللهیان” در مراسم رونمایی از سامانه هوشمند مراکز اختلالات یادگیری سراسر کشور در کرمان اظهار کرد: افتتاح این سامانه نقطه عطفی در آموزش و پرورش استثنایی است و امیدواریم بتوانیم اهمیت این حوزه را برای همه همکاران بیان کنیم.

وی تصریح کرد: دانش آموزان استثنایی باید در همه دوره ها از جمله دبیرستان و ورود به دانشگاه و … مورد حمایت قرار گیرند تا موفق شوند به توانمندی های خود برسند.

وی بیان کرد: به منظور تشخیص اختلالات یادگیری و همچنین اختلالات هیجانی و رفتاری کودکان استثنایی کارشناسان توانمندی در آموزش و پرورش استثنایی کشور وجود دارد که با تلاش این کارشناسان و شناسایی این نوع دانش آموزان در مدارس عادی، سطح افت تحصیلی این مدارس بسیار کاهش یافته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: سیاست ما در راستای توسعه مراکز اختلال یابی کمی نیست و ما کیفیت را سرلوحه کار خود در این مراکز قرار داده ایم تا نیروهای آن حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی گفت: ۲۸۰ مرکز اختلال یابی در کل کشور وجود دارد که در آن ها تلاش می کنیم از نیروهایی که رشته‌های تربیتی و رواشناسی را گذرانده اند، استفاده شود.

وی تصریح کرد: مهم ترین پایه برای تربیت افراد دوره ابتدایی می باشد و هدف این است که حافظه فرد در این دوره تقویت شده و حس زیبایی شناختی در او ایجاد گردد و اگر خواهان موفقیت در دوره های مختلف و کسب رتبه های برتر هستیم، باید از دوره ابتدایی کار را جدی دنبال کنیم.

عبداللهیان با اشاره به هوشمندسازی مدارس استثنایی در کشور بیان کرد: انتظار ما از همکاران این حوزه این است که برای کار در آموزش و پرورش استثنایی وقت بگذارید و توجه ویژه به این حوزه داشته باشید.

وی با اشاره به رونمایی از سامانه سنجش کودکان بدو ورود به دبستان افزود: طرح سنجش تحصیلی از سال ۷۵ در سراسر کشور اجرا شد که در سال گذشته این طرح در برنامه پنجم به صورت برنامه درآمد.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: امروزه در دنیا به پیشگیری بسیار اهمیت داده می شود و این امر در آموزش و پرورش استثنایی کشور در سال های گذشته به خوبی انجام شده است.

وی تصریح کرد: باید به پیشگیری توجه زیادی داشته باشیم تا کودکان کم توان ذهنی کم تری داشته باشیم.

عبداللهیان خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش استثنایی همکاری خوبی با بهزیستی کشور داریم و در راستای فعالیت های مختلف تفاهمنامه هایی امضا کرده ایم.

در این مراسم با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش و رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان، سامانه هوشمند مراکز اختلالات یادگیری و سامانه سنجش کودکان بدو ورود به دبستان سراسر کشور رونمایی شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.