آموزش چگونه مواجه شدن با رفتار های ناسازگارانه کودکان اتیسم

۱۷م دیماه ،

خانواده ها نقش اساسی را در تضمین سلامت و رفاه کودکان مبتلا به اتیسم دارند، آموزش چگونه مواجه شدن با رفتار های ناساگازانه این کودکان به والدین حائز اهمیت است.

رویا چوپان کارشناس ارشد روانشناسی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران گفت: اختلال طیف اتیسم ، یکی از اختلالات شدید عصبی رشدی است که علایم خود را در سنین کودکی ظاهر می کند و احتمالاً در تمام طول عمر باقی می ماند، این اشخاص همچنین تعدادی رفتارهای نا به جا مانند رفتارهای حسی حرکتی دارند که یکی از ویژگی های اصلی این اختلال است.

وی گفت: اغلب این رفتار برای انتقال خواسته ها به دیگران با دست آوردن انواع معینی از تقویت صورت می گیرد و از طرفی خانواده نقش اساسی را در تضمین سلامت و رفاه کودکان بازی می کند آموزش چگونه مواجه شدن با رفتار های ناسازگارانه کودکان اتیسم به والدین حائز اهمیت است.

چوپان تصریح کرد: آموزش والدین می تواند منجر به درک بیشتری از شرایط رشدی فرزندشان شود از طرف دیگر فرصتی فراهم می گردد که والدین استرس و فشارهای ناشی از تنش روزمره کودکشان را ابراز می کنند و تمایل بیشتری برای یادگیری تکنیک های رفتاری و شناختی در رابطه با کودکان خود دارند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.