آموزش گل وگیاه در مساجد و امامزاده های شمال تهران

اردیبهشت ۱۴۰۳

همزمان با ماه مبارک رمضان ، طرح آموزش نگهداری و پرورش گل و گیاه و همچنین آشنایی با میوه های قرآنی در مساجد و امامزاده های منطقه ۳ تهران اجرا شده است .

 به گزارش خبرنگار اجتماعی ممتاز نیوز، کارشناسان مرکزآموزش گل وگیاه بوستان ملت همزمان با ماه مبارک رمضان بیش از ۱۵ دوره آموزشی به صورت گروهی و چهره به چهره پیرامون گل و گیاه به ویژه نحوه نگهداری از گیاهان آپارتمانی و آشنایی با میوه های قرآنی برپا کردند.
 
این گزارش حاکی است این دوره های آموزشی در امامزاده قاضی الصابر و مسجد امام حسن مجتبی (ع) و مسجد جامع  ده ونک ،مسجد اعظم قلهک ،حسینیه همدانی های محله اختیاریه  ،مسجد قبا ، مسجد محسنی و امامزاده صالح برگزار شد.
 
گفتنی است در این دوره های آموزشی همچنین بروشورهای آموزشی در مورد فواید میوه های قرآنی و نحوه کاشت و نگهداری از آنها بین شهروندان توزیع شد.
 
شایان ذکر است میوه های انار، زیتون،‌ خرما،‌ انجیر و انگور که در قرآن کریم از آنها یاد شده است هاعلاوه بر جنبه خوراکی از دیدگاه دارویی و اثرات درمانی نیز قابل توجه می باشند و همواره در طب سنتی و نوین برای درمان بسیاری از بیماری ها پیشنهاد شده اند.
 
مرکز آموزش گل و گیاه بوستان ملت در زمینه برپایی دوره های آموزشی رایگان ، ارائه مشاوره تلفنی و حضوری به شهروندان ، برپایی اردوهای آموزشی و تفریحی از بازار گل  و بوستان های سطح شهر ، انتشار یافتن و توزیع کتاب ها ، بروشورها و جزوه های آموزشی و برنامه های پژوهشی و اجرای  برنامه ها ی خاص در مناسبت های ویژه همچون توزیع نهال در روزدرختکاری ، جشن سبزه آرایی در آستانه فصل بهار  و… فعالیت می کند./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.