آموزه های قرآنی بهترین نقشه راه برای نسل جوان است

‘حسین هژبری’ روز سه شنبه در مراسم گشایش ‘پنجمین جشنواره احکام و انشاء نماز دختران سراسر کشور’ در مشهد افزود: آموزه های قرآنی و دینی بهترین راه تقویت فرد و جامعه در برابر آسیبهای مختلف است.

وی اظهارداشت: اصولا افرادی که با قرآن مانوس هستند از هجمه آسیبها و مشکلات محافظت می شوند.

او زندگی را یک سفر توصیف و توشه های قرآنی را بهترین نقشه راه برای زندگی هر فرد دانست و افزود: دانش آموزان فعال در عرصه های نماز با تاسی به قرآن، مستقل می شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش خطاب به برگزیدگان پنجمین جشنواره انشاء نماز و احکام نیز توصیه کرد هنگام ارتباط با خدا نباید ارتباط با دیگران قطع شود.

معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: تمام اهداف، ماموریتها و چشم انداز سند بنیادین آموزش و پرورش رسیدن به حیات طیبه است.

‘رمضان نیری’ افزود: نیاز به تحولات در تعلیم و تربیت بسیار جدی و یکی از مولفه های مهم برای رسیدن به آن ارتباط است.

وی با بیان اینکه ارتباط با خود، دیگران، طبیعت و خدا اساس کار تحول است گفت: نماز اساسی ترین راه ارتباط با خداوند است و دانش آموزان برگزیده عرصه احکام و انشاء نماز نخبگان عرصه معنوی در مدارس هستند.

او انشاء را تولیدی از فکر و ارزشمند دانست و اظهار داشت: برگزیدگان انشاء نماز اندیشیدن و خلق چراغهای ذهنی را تجربه کرده اند.

دبیر این جشنواره نیز گفت: دختران دانش آموز مقاطع راهنمایی و دبیرستان پس از انجام مسابقات مرحله آموزشگاه، ناحیه و منطقه، شهرستان و استان به مرحله کشوری راه یافتند. وی افزود: از هر استان هفت نفر در رشته احکام و هفت نفر در رشته انشاء نماز به این جشنواره کشوری راه یافتند.

‘میکائیل باقری’ ادامه داد: به این ترتیب بیش از ۴۳۰ دانش آموز در این جشنواره با یکدیگر رقابت می کنند و در نهایت در مراسم پایانی جشنواره در روز ۲۳ تیر ماه جاری از برگزیدگان قدردانی می شود.ک/۳

۷۴۹۶/۶۵۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۲۷۰۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.