آنتونی بلینکن، وزیر خارجه جو بایدن

جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا، مشاور قدیمی خود “آنتونی بلینکن” را به عنوان وزیر خارجه دولت جدید آمریکا در نظر گرفته است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از بلومبرگ، جو بایدن در حالی که دونالد ترامپ هنوز به شکست انتخاباتی خود اعتراف نکرده است، در حال چیدن تیم دولت خود است و در این میان بنا به گزارش سه نفر از افرادی که با موضوع در ارتباط هستند، آنتونی بلینکن را برای سمت وزارت خارجه در نظر گرفته است.

هم‌چنین بنا به گفته دو تن از افرادی که صاحب اطلاع خوانده شده‌اند، “جک سالیوان”، یکی از نزدیک‌ترین مشاوران هیلاری کلینتون، به عنوان مشاور امنیت ملی بایدن در نظر گرفته شده است.

جک سالیوان

پیش از این “رون کلین” که به عنوان رئیس دفتر آینده بایدن انتخاب شده، روز یکشنبه گفته بود که بایدن قصد دارد کابینه اولیه و کوچک خود را در روز سه‌شنبه معرفی کند.

هم سالیوان ۴۳ ساله و هم بلینکن ۵۸ ساله در زمانی که بایدن معاون رئیس جمهوری بود مدتی به عنوان مشاور امنیت ملی برای او کار می‌کردند.

بلینکن پس از اینکه به عنوان مشاور امنیت ملی بایدن در زمان معاونت ریاست جمهوری وی خدمت کرد، به سمت معاونت وزارت خارجه دولت باراک اوباما ارتقا یافت. 

بلینکن همچنین پیش از آن و هنگامی که بایدن هنوز سناتور بود، به عنوان مدیر کمیته روابط خارجی سنای بایدن فعالیت داشت.

وی فارغ‌التحصیل دانشگاه هاروارد و مدرسه حقوق دانشگاه کلمبیا است.

بلینکن در دولت اوباما هم‌چنین به عنوان یکی از بنیانگذاران یک شرکت استراتژی سیاسی تحت عنوان “وست‌اگزک” شناخته شده بود.

به نوشته بلومبرگ، انتخاب بلینکن به عنوان وزیر خارجه نشان دهنده قصد بایدن برای به کارگیری افراد کارکشته در پست‌های کلیدی کابینه است.

تصویر مشهور مشاهده زنده عملیات کشتن بن لادن در دولت اوباما

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.