آنتیگونه با رعایت اصلاحات می‌توانست مجوز داشته باشد

قادر آشنا درباره وضعیت اجرای عمومی نمایش”آنتیگونه” به خبرنگار مهر گفت: قبل از ورود گروه نمایشی آنتیگونه از کشور استونی پاسخ شورای نظارت بر طبق اجرایی که در گذشته از ین نمایش دیده شده بود منفی اعلام شد. این پاسخی بود که پیش ورود گروه به ایران الوند رئیس شورا در حضور غنی زاده اعلام کرد و دریافت مجوز اجرای عمومی اثر منوط به بازبینی مجدد و ایجاد اصلاحات اساسی در کار است.

وی افزود: بنده پیگیر ماجرا بودم و با توجه به اینکه این اثر با حضور هنرمندان خارجی اجرا می شود از شورای مرکزی نظارت خواستم بار دیگر اثر را مورد بازنگری قرار دهد. به همین خاطر گروه با مجوز برگزاری کارگاه آموزشی به ایران آمد تا سپس بازبینی صورت گرفته و در صورت انجام اصلاحات مدنظر مجوز اجرا عمومی هم صادر شود. دوستان در تماشاخانه ایرانشهر نیز پیگیر ماجرا بودند.

مدیرکل هنرهای نمایشی با اشاره به حضور نداشتن سعید کشن فلاح، رحمت امینی و فرشید ابراهیمیان از اعضای شورای مرکزی نظارت و ارزشیابی برای بازبینی نمایش “آنتیگونه” گفت: قرار شد الوند کار را ببیند تا در صورت انجام اصلاحات مدنظر کار مورد بازبینی قرار گیرد. اما الوند بعد از دیدن نمایش اعلام کرد، اصلاحات انجام نشده است.

این در حالی است که همایون غنی زاده کارگردان “آنتیگونه” در نشست رسانه ای خود اعلام کرد حاضر است تمامی اصلاحات مدنظر شورای نظارت و ارزشیابی را در کار خود اعمال کند.

پیش از این بی اطلاعی اعضای گروه های نمایشی از اصلاحات مدنظر شورای نظارت و ارزشیابی مورد اعتراض گروه های مختلف بوده است. 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.