آندو فریاد می زند با قلعه نویی مشکلی ندارد /تیموریان: جایم در لیگ ایران خالی می ماند

کاوه علی اسماعیلی:هافبک جنگنده فوتبال ایران که به غیر از کارلوس کروش، هر مربی دوست دارد آندو را در ترکیب خود داشته باشد، به باشگاه الخریطیات قطر پیوست تا دوباره لژیونر شود با این تفاوت که این بار، آندو حاشیه نشین خلیج فارس است و به اروپا نرفته است. دیروز، آندو همه خطوط ارتباطی اش را از دسترس خارج کرده بود و تماس گرفتن با این بازیکن بسیار سخت بود ولی از آنجا که این بازیکن همیشه با خبر رابطه خوبی داشته، با ما دقایقی به گفت و گو پرداخت که از شما دعوت می کنیم این مصاحبه را بخوانید:
*تبریک می گوییم، در نهایت تصمیمت این بود که راهی قطر شوی؟
بله. خیلی فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که دوباره تیمم را تغییر بدهم و مدتی خارج از ایران فوتبال بازی کنم.
*قراردادت با الخریطیات چگونه است؟
من به مدت یکسال در این تیم قطری بازی می کنم و امیدوارم که سال پر از موفقیت و لیگ هیجان انگیزی را پشت سر بگذارم.
*از لیگ قطر چقدر شناخت داری؟
به اندازه همه فوتبالیست های ایرانی. نه بیشتر و نه کمتر. البته در این مورد، با خیلی ها مشاوره کردم و در نهایت، به این نتیجه رسیدم که بهتر است الخریطیات را انتخاب کنم. اولین بار است که به لیگ قطر می روم گرچه قبلا در این کشور، به همراه تیم ملی یا استقلال فوتبال بازی کردم و شرایط آب و هوایی دوحه را به خوبی می شناسم ولی حضور در یک دوره از لیگ قطر، برایم می تواند سخت باشد. من عاشق چالش هستم و منتظرم که این تیم برایم چالش به وجود بیاورد.
*تو همیشه دوست داشتی به فوتبال اروپا به خصوص فوتبال جزیره و لیگ برتر انگلیس برگردی. به نظرت حضور در الخریطیات می تواند یک سکوی پرتاب برای بازگشت به اروپا باشد؟
حقیقتش را بخواهید، من به لیگ قطر با این چشم نگاه نمی کنم چون در اروپا زندگی کرده ام و فوتبالیست بودم. می دانم که تیم های اروپایی علی الخصوص تیم های لیگ برتر فقط بر روی بازیکنان بسیار جوان سرمایه گذاری می کنند و شاید من برای بازگشت به این لیگ، دیگر یک بازیکن ایده آل نباشم. به هر حال کمی ناامید شده ام و دیگر مثل سابق نمی توانم راجع به لیگ های اروپایی و بازی دوباره در این قاره فکر کنم. شاید کمی دیر شده باشد گرچه معتقدم چیزی قابل پیش بینی نیست.
*به نظر می رسد قرارداد میلیارد تومانی بسته ای که قید ادامه بازی در ایران را زدی؟
ببینید برای من چندان جالب نیست که بیایم و رقم قراردادم را بگویم. قرارداد میلیارد تومانی یا میلیون تومانی من مهم نیست، از قول من بنویسید من یک قرارداد حرفه ای بسته ام. برای من این قرارداد به اندازه کافی راضی کننده بود که آن را قبول کنم. دلیلی هم نداشت که به چنین پیشنهادی جواب منفی بدهم. گاهی پیش می آید که دو نفر همزمان شما را به یک مهمانی دعوت کنند. یک نفر برای پذیرایی شما چای در نظر می گیرد و نفر دیگر، چای به همراه یک کیک خوشمزه! برای من هم چنین ماجرایی پیش آمد و به همین علت پیشنهاد الخریطیات را پذیرفتم چون به این نتیجه رسیدم که شرایطش بسیار ایده آل است. همه چیز که پول نیست، در فوتبال مسائل دیگری هم وجود دارد و من به خاطر مسائل غیرمادی، لیگ قطر را انتخاب کردم.
*این باشگاه از تو چه شناختی داشت که پیشنهاد جذب تو را داد؟
به من گفتند یک هافبک دفاعی می خواستیم که جنگنده در میانه میدان باشد و در خط دفاع و حمله به تیم ما کمک کند از این رو به نام من رسیده بودند.
*تو گفتی که پس از یکسری مشاوره ها، به الخریطیات رسیدی. چه کسانی به تو مشاوره دادند و نظرشان چه بود؟
مشاوره هایی از چند بازیکن مطرح ایران گرفتم. همچنین با مدیربرنامه هایم و بردارم به صورت کامل حرف زدم و در نهایت برداشتم این بود که نباید پیشنهاد این تیم را از دست بدهم. دوست داشتم یک انتخاب حساب شده داشته باشم تا در آینده ام تاثیر بسزایی داشته باشد.
*اما در لیگ قطر ممکن است جایگاهت در تیم ملی را از دست بدهی؟
اصلا با شما موافق نیستم. کارلوس کروش به خوبی بازیکنانش را می شناسد و اوست که تصمیم می گیرد چه بازیکنی را در ترکیب اصلی بگذارد و چه بازیکنانی را بیرون از لیستش قرار دهد. دوست ندارم در تفکرات کروش دخالت کنم ولی من برای خوشگذرانی به لیگ قطر نمی روم. الخریطیات را انتخاب کردم تا بتوانم شرایط بهتری در تیم ملی داشته باشم. باید ثابت می کردم که فوتبالیست های ایرانی می توانند پیشنهادهای خوبی بگیرند و بازیکنان موثری در لیگ های دیگر باشند. همین هادی عقیلی یا فرهاد مجیدی را ببینید که چگونه در تیم های قطری درخشیدند. یک زمانی از ایران فوتبالیست های زیادی به لیگ قطر می رفتند و هنوز هم این ماجرا ادامه دارد. چون قطری ها به فوتبال ایران ایمان دارند و بازیکن ایرانی که به آنجا می رود، باید خودش را نشان دهد. من برای رسیدن به الخریطیات انگیزه های زیادی دارم و خودم را ثابت خواهم کرد.
*اما به نظر می رسد پس از یک فصل و نیم حضور در لیگ برتر، جای تو خالی باشد؟
بله خودم هم همین فکر را می کنم که جایم در لیگ ایران خالی می ماند ولی من انتخابم را کرده ام.
*شاید با رفتن تو، استقلال ضربه شدیدی بخورد. این مساله را چطور می بینی؟
نه این طور نیست. استقلال قبل از جذب من هم بزرگ بوده و قهرمانی داشته، بعد از من هم همین طور خواهد بود. من فصل خوبی در استقلال پشت سر گذاشتم حتی می توانم ادعا کنم یک فصل بسیار خوب و موثر در تبریز و به همراه هواداران تراکتورسازی داشتم ولی دیگر زمان تغییر رسیده بود. باید خودم را دوباره آزمایش می کردم و به یک لیگ دیگر می رفتم. دلایل زیادی داشتم که به قطر بروم و معتقدم با حضور بازیکنان و مربیان جدیدی که استقلال جذب کرده، حتما به دنبال قهرمانی در جام های متعدد است و می تواند کارهای بزرگی انجام دهد. حاج آقا فتح الله زاده هم با مشاوره کادر فنی جدید، جایگزین های مطمئنی را به جای من می آورد.
*تو همیشه صادق بودی، امیدوارم به این سوال هم با صداقت جواب بدهی. آیا با قلعه نویی مشکل داری که نه در تراکتورسازی شاگردش شدی و نه حالا در استقلال؟
اصلا چنین چیزی نیست. قسم می خورم همه این مسائل فقط شایعه است. بعضی ها دنبال یکسری مسائل می گردند تا جو را خراب کنند در صورتی که عدم همکاری من و امیر قلعه نویی فقط یک اتفاق است. دوست داشتم در تراکتورسازی یا حتی همین استقلال در کنار ایشان باشم ولی قسمت این طور نبود. این ماجرا شبیه به همان ضرب المثل است که می گویند “تقدیر را تدبیر نیست”! امیدوارم روزی در تیمی بازی کنم که سرمربی اش امیر خان است تا همه متوجه شوند من و قلعه نویی هیچ مشکلی با هم نداریم. آندو فریاد می زند با قلعه نویی مشکلی ندارد و این مساله را هم به زودی ثابت می کنم.
 

۲۵۱ ۴۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.