آنقدر که باید به پرستار اهمیت داده نمی شود

فروردین ۱۴۰۳

در کنگره قلب و عروق رضوی، در این کنگره دکتر حمید پیروی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران به ایراد سخنانی در خصوص رفتارهای پرستاران پرداخت و افزود: چالش فعلی پرستاران، به خصوص در حوزه قلب و عروق، شناخت مراقبت و تکنولوژی است.

وی ادامه داد: برای نقش پرستاری، تعاریف بسیاری وجود دارد که بعضی از آن ها ممکن است مراقبتی نبوده و تنها توسط پزشک تعریف شده باشد.

پیروی با بیان اینکه در جامعه ما دیدی که نسبت به پرستاری وجود دارد متفاوت از سایر جوامع است عنوان کرد: در کشور ما، پزشکان بیش از پرستاران مورد احترام می باشند که این نشان می دهد پرستاران هنوز نتوانسته اند نقش خود را به خوبی پیدا و آن را ایفا کنند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: متاسفانه هنوز به پرستاری به دیده تخصصی نگاه نمی شود، در حالی که مسئولیت کار پرستاران بسیار است، اما پشتیبان ندارند.

ششمین کنگره بین المللی قلب و عروق رضوی و دومین کنگره پرستاری بیمارهای قلبی، از سی ام مردادماه با حضور بیش از ۶۰۰ تن از متخصصان داخلی،پزشکان عمومی و پرستاران و مهمانان خارجی از کشورهای مختلف جهان در محل بیمارستان فوق تخصص رضوی تا اول شهر ماه در حال برگزاری است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.