آنها که با سارکوزی غرق می شوند

نقش کلیدی سارکوزی در حمایت از سیاست‌های مالی آلمان موجب شده تا شکست وی سرآغازی بر تغییرات اساسی در سیاست‌های مالی اروپا باشد.

به گزارش فارس روزنامه نیویورک تایمز در سرمقاله امروز خود انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را انتخاباتی سرنوشت ساز برای کل اروپا ارزیابی کرد.

نویسنده این مقاله می‌نویسد، قطعا پیروزی فرانسوا اولاند در دور دوم انتخابات به معنی تغییری بزرگ در جهت گیری‌های مالی در فرانسه و در مقیاسی بزرگ‌تر در تمام حوزه یورو خواهد بود. آقای اولاند به این نتیجه رسیده است که سیاست‌های سارکوزی در تبعیت از آلمان موفق نبوده است.

او به دنبال استفاده از مالیات و قدرت دولت در جهت افزایش رشد ملی و بازیابی اقتصادی خواهد بود، تا بتواند در بلند مدت به تراز مالی بهتری دست یابد. در حالی که می‌بینیم رکود و مشکلات اقتصادی به صورتی اپیدمیک در کشورهای مختلف اروپایی گسترش یافته، پیروزی اولاند و تغییر رویه فرانسه می‌تواند علامتی برای تغییر رویه در تمام اروپا باشد.

همین وابستگی اروپا به انتخابات فرانسه موجب شده تا آلمان به شدت از سارکوزی حمایت کند، چراکه قطعا پیروزی اولاند در انتخابات فرانسه و عدم تبعیت وی از آلمان، موجب تضعیف جایگاه این کشور در اروپا خواهد شد.

در مرحله اول انتخابات که روز یکشنبه برگزار شد، فرانسوا اولاند نامزد سوسیالیست‌های فرانسه به عنوان نفر اول و نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فعلی فرانسه به عنوان نفر دوم به دور بعد راه یافتند. نظرسنجی‌های انجام شده نشان می‌دهد که اولاند شانس بیشتری برای پیروزی در دور دوم انتخابات فرانسه دارد.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.