آنچه باید در مورد فریز کردن مواد غذایی بدانید

۲۳م دیماه ،

باید قبل از فریز کردن مواد غذایی به خوبی شسته شوند تا در زمان مصرف نیاز به شست و شوی بسیار نباشد و ارزش غذایی آنها حفظ شود.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ فریز کردن یکی از روش‌های نگهداری خارج از فصل مواد غذایی است.این روش یکی از مرغوب‌ترین و سهل الوصل ترین راه‌های طولانی کردن دسترسی به مواد غذایی است که قابلیت نگهداری مواد غذایی را افزایش می دهد.

آماده سازی مواد غذایی معمولا به دو شکل صورت می گیرد، به این ترتیب که آماده سازی مواد غذایی یا توسط کارخانجات بسته بندی مواد غذایی صورت می گیرد یا اینکه توسط فرد و در منزل این آماده سازی انجام می گردد.

در روش‌های خانگی معمولا مواد غذایی به سبب پخته شدن بیش از حد دستخوش تغییراتی می شوند که ساختمان این مواد را به هم می ریزد و ارزش غذایی آنها را به میزان بسیاری پایین می آورد، تا آنجا که میزان بسیاری از ویتامین «سی» موجود در میوه‌ها و سزیجات به سبب پخته شدن بیش از حد از بین می روند.

قسمت اعظم مواد مغذی موجود در گوشت و سبزیجات در خونابه و شیرابه آنها می‌باشد و از این حیث پیشنهاد می گردد قبل از فریز کردن مواد غذایی به خوبی شسته شوند تا در زمان مصرف نیاز به شست و شوی بسیار نباشد و ارزش غذایی آنها حفظ شود.

از قرار دادن گوشت فریز شده در آب برای تسریع در روند آب شدن آن خود داری کنید و گوشت فریز شده را از یک روز قبل در طبقه پایین یخچال نگهداری کنید تا کمتر دچار آسیب شود و ارزش های غذایی آن از بین نرود.

تا مدت ۶ ماه، سبزیجات بین ۳ تا ۹ ماه و محصولات لبنی بین ۴ تا ۶ ماه قابل نگهداری در فریزر می باشند.

 

نکته: از فریز کردن مجدد مواد غذایی که قبلا فریز شده‌اند خود داری کنید.

 

منبع: سلامت نیوز


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.