آنژیوکت اخطاردهنده برای جلوگیری از خطای تزریق

فروردین ۱۴۰۳

آنژیوکت اخطاردهنده برای جلوگیری از خطای تزریق داخل شریانی توسط پژوهشگر کشورمان طراحی و ساخته شد.

جواد حاجی‌زاده، رئیس رینه، مبتکر آنژیوکت اخطار دهنده برای جلوگیری از خطای تزریق داخل شریانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: تزریق سهوی داخل شریان دارو یکی از خطرناک‌ترین قصورات پزشکی است که به سبب اسپاسم شریان و تشکیل کریستال می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری به عروق و بافت به ناحیه تزریق وارد کند. 

وی گفت:‌ برای رفع این مشکل اقدام به طراحی سیستمی به نام آنژیوکت گردید که دارای یک بیزر کوچک ۳ ولتی اسیلاتوردار است. در پورت تزریق آنژیوکت یک ابزار پیستون مانندی که دارای محلی برای تزریق تعبیه شده است. 

حاجی‌زاده تصریح کرد: برای طراحی این پیستون از دو لوله پلاستیکی با دیامترهای استفاده شده که لوله کوچکتر در داخل لوله بزرگ حرکت می‌کند به منظور حداکثر سازگاری با بدن انسان از لوله‌های نمونه‌گیری خون استفاده شده است. 

وی خاطرنشان کرد:‌هدف از طراحی پیستون تشکیل ورود سرنگ برای تزریق است. در سطح زیرین روپوش یک سر اتصال به سیستم اخطاردهنده تعبیه شده است در دور محل پورت اصلی یک پذیرنده اتصال به قطر دو میلی متر که به اخطاردهنده متصل است وجود دارد. با قرار دادن سرنگ در پورت روپوش و فیکس کردن آن حرکت پیستون سبب اتصال به هم و ایجاد اخطار می‌شود. /ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.