آنگ سان سوچی راهی آمریکا و کره جنوبی شد

۳۰م دیماه ،

AFP4-2.jpg

حزب لیگ ملی برای دموکراسی میانمار اعلام کرد، آنگ سان سوچی صبح امروز (پنجشنبه) کشورش را به قصد آمریکا و کره جنوبی ترک کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، این دومین باری است که آنگ سان سوچی، نماینده پارلمان میانمار و رهبر حزب لیگ ملی برای دموکراسی این کشور از زمان آزادی از بازداشت خانگی به آمریکا می‌رود.

همچنین این سفر اولین بازدید آنگ سان سوچی از کره جنوبی به شمار می‌آید.

منابع حزب لیگ ملی برای دموکراسی اعلام کردند، آنگ سان سوچی در هونولولو توسط فرماندار هاوایی مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

وی همچنین قرار است در نشستی با محوریت صلح در هاوایی شرکت کند و پس از این نشست به سئول خواهد رفت تا با لی میونگ باک، رئیس‌جمهوری سابق کره جنوبی و پارک گئون‌های، رئیس‌جمهوری کنونی این کشور دیدار کند.

آنگ سان سوچی همچنین قرار است در مراسمی مربوط به بازی‌های المپیک سال ۲۰۲۴ در پیه اونگ چانگ حضور یابد و به سخنرانی دربارهٔ توسعه جهانی بپردازد.

همچنین قرار است آنگ سان سوچی در سفرش به کره جنوبی به گوانگجو برود تا جایزه خود را که در سال ۲۰۰۴ به وی اعطا شده بود دریافت کند.

در زمان اعطای این جایزه چهره برجسته دموکراسی‌خواه میانمار تحت بازداشت خانگی قرار داشت و به همین سبب نتوانست برای دریافت جایزه خود به کره جنوبی برود.

منابع حزب لیگ ملی برای دموکراسی همچنین اعلام کردند که آنگ سان سوچی در دانشگاه ملی سئول سخنرانی خواهد کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.