آهنگسازان موسیقی فیلم از استعدادهای ذاتی بالایی برخوردارند

‘ناصر چشم آذر’ روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: آهنگسازان فعال حوزه موسیقی فیلم کشور با استفاده از استعدادها و تکنیکهای خاص خود که درطول سالها فعالیت‌ به دست آورده اند؛ آهنگسازی می کنند و از علم آکادمیک این هنر که در سینمای جهان مورد توجه است بهره ای نمی برند.

وی گفت: با نگاهی به آثار خلق شده توسط آهنگسازان ایرانی این عرصه می توان گفت که فعالان موسیقی فیلم در مقایسه با کشورهای دارای سینمای منسجم ، از استعداد بالایی بهره می برند و تنها به امکاناتی نظیر استودیوهای استاندارد ضبط موسیقی و سازهای آکوستیک نیاز دارند.

چشم آذر با بیان اینکه تدریس دروس آکادمیک موسیقی فیلم می تواند در بالا بردن سطح کیفی آثار نقش بسزایی ایفا کند افزود: امید آن می رود با تاسیس بخشی مربوط به حوزه موسیقی فیلم در مراکز آکادمیک مسیر شکوفایی این عرصه هموارتر شود چرا که یک فیلم موفق نیاز به موسیقی سطح بالا دارد.

این آهنگساز درمورد فعالیت های خود گفت: اکنون مشغول ساخت موسیقی فیلم ‘عملیات مهد کودک’ به کارگردانی ‘ فرزاد اژدری ‘ هستم که طبق برنامه فیلم برداری این فیلم ۱ ماه دیگر به پایان خواهد رسید.

وی یادآور شد: موسیقی این فیلم در گونه موسیقی کودک تدوین شده است و در اجرای آن با توجه به مضمون سکانس ها از انواع سازهای الکترونیک و آکوستیک استفاده خواهد شد.

چشم آذر ادامه داد : در راستای فعالیت خود در حوزه آهنگسازی ساخت چند قطعه برای خوانندگان جوان موسیقی پاپ را در دست ساخت دارم که در زمانی نچندان دور به صورت تک آهنگ ارائه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در سینمای امروز جهان که به یک صنعت مستقل تبدیل شده، موسیقی بخش جدانشدنی این هنر تلقی می شود چرا که این هنر می تواند بر تاثیر انواع هنرهای بصری از جمله سینما بر روی مخاطب بیفزاید.

فراهنگ ** ۹۲۵۲**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۵۸۳۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.