آهنگسازی دوباره اپرای “حافظ” به مراتب حرفه‌ای‌تر است

آهنگسازی دوباره اپرای "حافظ" به مراتب حرفه‌ای‌تر است

غریب‌پور:

آهنگسازی دوباره اپرای “حافظ” به مراتب حرفه‌ای‌تر است

بهروز غریب‌پور کارگردان اپرای عروسکی “حافظ” ضمن انتقاد از آهنگساز پیشین این نمایش، از ضبط بخش سمفونیک این اپرا به آهنگسازی بهزاد عبدی در تاریخ سوم شهریور در اکراین خبر داد.

منبع : خبرگزاری مهر

تاریخ : چهارشنبه ۱ شهریور ساعت ۱۳:۳۹

بهروز غریب‌پور کارگردان اپرای عروسکی “حافظ” با اعلام این خبر در خصوص دلایل تغییر آهنگساز این نمایش پس از اجراهای متعدد در تهران گفت: من از ابتدا با میکس اثر موسیقایی که برای این اپرا انتخاب شده بود مشکل داشتم و معتقد بودم که میکس اثر بسیار غیرحرفه‌ای و ناکارآمد بود.
وی در ادامه افزود: این موضوع را با امیر پورخلجی آهنگساز پیشین اپرای حافظ در میان گذاشتم اما از آنجا که خود این آهنگساز اثر را میکس کرده بود تذکر مرا به عنوان کارگردان اثر مبنی‌بر پایین آمدن کیفیت اثر به خصوص در مورد صدای علیرضا قربانی به‌عنوان خواننده اصلی این اپرا جدی نگرفت و به نوعی سرپیچی کرد.
این کارگردان در ادامه افزود: برهمین اساس تصمیم گرفتم آهنگساز اثر را تغییر دهم و با میکس حرفه‌ای کیفیت کار را با ملودی‌های جدید بالا ببرم. از همین‌رو با بهزاد عبدی که پیش از این تجربه همکاری در اپراهای عاشورا و مولانا را داشتیم وارد مذاکره شدم و خوشبختانه خیلی زود به نتیجه رسیدیم.
غریب‌پور در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به بالا رفتن کیفیت این اثر موسیقایی و نمایشی افزود: موسیقی که عبدی برای این اثر نوشته است بسیار درخشان‌تر است و مطمئن هستم کسانی که این اثر را خواهند شنید از جهت کیفی و نوع آهنگسازی متوجه خواهند شد که ماهیت موسیقایی اثر صدها مرتبه بهتر از اثر قبلی شده‌است.
وی در پایان افزود: در حال حاضر مشغول ضبط اثر هستم و مطمئنم که این تغییر در جهت بهبود سطح کیفیت اثر بسیار موثر خواهد. از همینرو نخستین اجرای این اپرا با آهنگسازی جدید در تاریخ ۱۷ مهرماه در شیراز برگزار می‌شود و پس از آن رپرتوار جدید از اپرای حافظ را بار دیگر در تهران روی صحنه می‌بریم.

کد خبر: ۴۵۲۰۱

Share/Save/Bookmark


هنر نیوز – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.