آیا این هفته چاشنی هسته ای کره شمالی منفجر می شود؟

 خبرگزاری آریا- خبرگزاری دولتی کره جنوبی از احتمال سومین آزمایش هسته ای کره شمالی در این هفته خبر داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، خبرگزاری کیودو اعلام کرد مقامات آمریکایی اطلاعات خود را در این زمینه در اختیار دولت کره جنوبی قرار دادند.
به گفته تحلیلگران، کره شمالی احتمالا دهها چاشنی هسته ای دارد که یکی از آنها ممکن است این هفته منفجر شود.
وزارت دفاع کره جنوبی نیز هفته گذشته اعلام کرد همه چیز برای آزمایش هسته ای جدید کره شمالی آماده است.
سخنگوی این وزارتخانه در جمع خبرنگاران در سئول گفت: گرفتن تصمیم سیاسی در این زمینه ضروری است. احتمال می رود این آزمایش در شمال شرقی کره شمالی انجام شود که در سال های دو هزار و شش و دو هزار و نه میلادی نیز محل دو آزمایش هسته ای زیر زمینی بود.
 
کره شمالی برای آزمایش هسته ای فعال شده است
این گزارش در حالی است که دو روز پیش نیز کره جنوبی اعلام کرد در مورد تهدید ناشی از احتمال انجام آزمایش هسته ای از سوی کره شمالی، با آمریکا همکاری می کند.
 وزارت دفاع کره جنوبی روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: سئول و واشنگتن برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی از جمله تهدید توسعه موشکی کره شمالی و آزمایش هسته ای آماده هستند.
مقام های دفاعی و اطلاعاتی دو کشور هفته گذشته اولین دور گفت و گوهای خود را پس از پرتاب ناموفق موشک ماهواره بر کره شمالی، در واشنگتن برگزار کردند.
هفته گذشته نیز کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی مقدمات یک آزمایش هسته ای زیرزمینی را فراهم کرده است .
به گزارش خبرگزاری کیودو ، وزارت دفاع کره جنوبی روز سه شنبه هفته گذشته اعلام کرد کره شمالی مقدمات انجام یک آزمایش هسته ای زیرزمینی را فراهم کرده است؛ اقدامی که نشان می دهد کره شمالی قادر است هر زمان که تصمیم بگیرد آزمایش هسته ای انجام دهد.

 در خواست آمریکا از کره شمالی
در همین حال هفته گذشته کاخ سفید در بیانیه ای از پیونگ یانگ ، خواست تا از آزمایش موشکی جدیدش خودداری کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن،در پی انتشار اطلاعاتی مبنی بر اینکه کره شمالی در آینده بار دیگر یک آزمایش هسته‌ای یا آزمایش موشکی انجام خواهد داد، آمریکا روز سه‌شنبه بار دیگر از کره شمالی خواست از هر گونه اقدام تحریک‌آمیز در این زمینه خودداری کند.
جی کارنی سخنگوی کاخ سفید در گفت و گویی مطبوعاتی گفت : پیونگ یانگ باید از هر گونه اقدام جدید خصمانه یا تحریک آمیز خودداری کند زیرا چنین اقداماتی هیچ گامی در راه پیشبرد صلح در شبه جزیره کره یا شمال شرق آسیا محسوب نخواهند شد .
جی کارنی روز دوشنبه نیز درباره رفتار پرخاشگرانه کره شمالی تهدید کرده و گفته بود چنین رفتاری باعث پایان دادن به انزوای این کشور نخواهد شد .
وی همچنین مدعی شده بود: رفتار تحریک‌آمیز کره شمالی هیچ تاثیری بر تغذیه مردم این کشور نخواهد داشت و باعث رشد اقتصادی کره شمالی نیز نخواهد شد.
 پیش از این نیز کاخ سفید درباره اقدامات تحریک آمیز پیونگ یانگ در منطقه هشدار داده بود .
اقدام اخیر پیونگ یانگ در پرتاب موشک ماهواره بر به فضا انتقادات منطقه ای و بین المللی را به همراه داشته و به تنش در شبه جزیره کره افزوده است.
پیش از آن نیز تنش در شبه جزیره کره در سال ۲۰۱۰ و درپی متهم شدن پیونگ یانگ به دخالت در غرق شدن کشتی جنگی کره جنوبی در دریای زرد، از سوی سئول و واشنگتن؛ افزایش یافت.
درگیری توپخانه ای دو کره در همان سال به اختلاف ها میان دو کشور همسایه افزود. آمریکا و متحدانش در حالی پیونگ یانگ را به تنش آفرینی در شبه جزیره کره متهم می کنند که پیش از آن برگزاری رزمایش های مشترک سئول و واشنگتن در منطقه انتقاد کره شمالی را به همراه داشته است.
 کره شمالی که همواره رفتاری تحریک آمیز نسبت به همسایه جنوبی خود دارد، طی هفته‌های گذشته بارها از لحن تندی بر ضد لی میونگ باک رئیس جمهور کره جنوبی استفاده کرده است.

هشدار یک مقام نظامی کره شمالی به آمریکا
از سوی دیگر یک مقام بلندپایه ارتش کره شمالی گفت ، این کشور سلاح هایی دراختیار دارد که با کمک آنها می تواند به آمریکا حمله کند .
“ری یونگ هو” یکی از مقامات ارشد ارتش کره شمالی در مراسم ۸۰ سالگی تشکیل ارتش این کشور؛ بر اهمیت دفاع از کشورش در مقابل آمریکا و کره جنوبی تاکید کرد .
وی در جمع سیاستمداران کره شمالی در خانه فرهنگ این کشور گفت که سلاحهای ما می توانند “تنها در یک حمله ” آمریکا را شکست دهند .


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.