آیا باید خواسته های کودک زیر یک سال را بی قید و شرط برآورده کرد؟

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت – ۱۲:۴۱:۰۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

فوق تخصص روانپزشکی کودک:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-  یک فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان گفت: باید خواسته های کودک را تا یک سالگی بی قید و شرط برآورده کرد و به گریه شیرخوار خیلی فوری پاسخ داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، بهروز جلیلی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: گریه در دوره نوزادی یعنی تا ۲۸ روزگی اهمیت بیشتری دارد و باید مادر تمام و کمال در اختیار نوزادش باشد تا بتواند گریه اش را خیلی سریع پاسخ دهد.
وی با بیان این که بیشتر مادرها به علت ترس از بغلی و وابسته شدن کودک سعی می کنند که نیازهای کودک را کمی با تأخیر برآورده کنند به مادران توصیه کرد: به محض گریه نوراد به سمت او بروند او را نوازش کنند و با آرامش علت گریه نوزاد را بررسی کنند لازم است که مادر مطمئن شود که مشکل کودک جدی نیست و بیماری یا خطر مهمی تهدیدش نمی کند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: گاهی بعضی کودکان به علت هیجان شدید و ذوق زدگی گریه می کنند و در این حالت ممکن است ریسه بروند در این شرایط مادر باید به آرامی و به دور از هیجان به سمت فرزندش برود و او را در آغوش بگیرد در این مورد مادر باید مطمئن شود که ریسه رفتن کودک به دلیل مشکلات ناشی از بیماری نیست.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۳۰۱۲۴۱۰۴۴۰۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.