آیا راهی برای بلندتر شدن قد هست؟

۰۹م اسفند ،

همواره بلندتر شدن قد پس از سن رشد، برای بسیار از اشخاص رویا بوده است آیا راهی برای تحقق این رویا وجود دارد؟

ممتازنیوز: ندا خوانسازی مشاور تغذیه و رژیم درمانی در این رابطه به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: اگر صفحه رشد در اندامها بسته نشده باشد با تغذیه و هورمون درمانی و زنیک تراپی امکان افزایش قد وجود دارد.

اما بعد از بسته شدن صفحه رشد در اندامها و ستون  فقرات امکان افزایش قد با کمک داروها و دیگر روش های غیر جراحی وجود ندارد و عمل های جراحی هم عوارض جانبی بسیاری دارند.

وی افزود: راه مطمئن و موثر برای بلند قدن شدن انجام حرکات کششی است با این حال انجام این حرکات نیز سبب افزایش طول استخوان نمی شود بلکه با رشد عضلانی ماهیچه های خلفی، عدم خمودگی ستون مهره ها و ضخیم تر شدن و ترمیم پیش رونده دیسک های ستون فقرات به افزایش قد در اشخاص منجر می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که سن استخوانی فرد بالا باشد و صفحه رشد بسته شده باشد دیگر امکانی برای رشد طولی استخوان ها وجود ندارد.

شایان ذکر است تقریبا در حوالی سن ۱۸ سالگی، استخوان دیگر رشد طولی نخواهد داشت در این حالت است که پزشکان اصطلاحاً می‌گویند، صفحات رشد استخوانی بسته شده اند گاهی در بعضی از اشخاص، بسته شدن صفحات استخوانی حتی ممکن است تا سن ۲۰ سالگی به طور بیانجامد و یا بر عکس در سنین کمتر از ۱۸ بسته شوند در هر صورت پس از بسته شدن صفحات رشد استخوانی، افزایش طول استخوان دیگر مقدور نخواهد بود.


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.