آیا شما هم دچار تپش قلب می‌شوید؟

از دست رفتن آب بدن (دی هیدراته شدن)، تب،‌ اختلالات تیروئیدی، کم‌خونی، کاهش فشار خون و یا کاهش قند خون می‌تواند از عوامل موثر در بروز پالپیتیشن باشند. همچنین مواجهه با محرک‌های احساسی شدید و ایجاد احساساتی چون اضطراب، استرس و ترس در بروز تپش قلب موثر است.

اختلال پالپیتیشن یا تپش قلب وضعیتی است که در آن ضربان قلب نامنظم می‌شود و ریتم عادی تپیدن این عضو حیاتی دچار اختلال می‌گردد.

به گزارش ایسنا، این عارضه در برخی موارد می‌تواند نشان‌دهنده یک مشکل قلبی _ عروقی جدی و خطرناک‌تر باشد اما در موارد دیگر تقریبا خطری ندارد.

به گزارش سایت اینترنتی مدگورو، کارشناسان انستیتو ملی قلب، ریه و خون در امریکا در این مقاله تاکید کردند هر نوع تپش قلب پیش‌بینی نشده و جدید باید تحت معاینه پزشک متخصص قرار بگیرد.

بروز این اختلال می‌تواند علائم متفاوتی داشته باشد. برای مثال ابتلا به یک مشکل قلبی جدی مانند آریتمی قلبی (ضربان نامنظم قلب) و یا ابتلا به ناراحتی‌ها و مشکلاتی چون از دست رفتن آب بدن (دی هیدراته شدن)، تب،‌ اختلالات تیروئیدی، کم‌خونی، کاهش فشار خون و یا کاهش قند خون می‌تواند از عوامل موثر در بروز پالپیتیشن باشند. همچنین مواجهه با محرک‌های احساسی شدید و ایجاد احساساتی چون اضطراب، استرس و ترس در بروز تپش قلب موثر است.

علاوه بر این‌ها، عوامل دیگری چون انجام فعالیت بدنی و حرکات ورزشی شدید و سنگین، تغییرات در سطح هورمون‌ها در اثر حاملگی، قاعدگی یا یائسگی و نیز مصرف مواد خوراکی خاصی چون نوشابه‌های الکلی و یا برخی از داروها و مکمل‌ها در بروز پالپیتیشن قلب نقش دارند.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.