آیا مایکروسافت جاسوس است

۲۵اردیبهشت، خبرگزاری‌ها- گروهی از محققان امنیتی در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که مایکروسافت به احتمال بسیار از کاربران اسکایپ جاسوسی می کند.

این محققان آلمانی پس از استفاده از اسکایپ متوجه ترافیک بالای غیرعادی بر روی وب سرورهای خود شده اند. آنها از این وضعیت غیرعادی به این نتیجه رسیده اند که مایکروسافت بدون اجازه و اطلاع کاربران اسکایپ در موردشان جاسوسی کرده است.

در حالی که Heise Security در مورد امنیت کاربران اسکایپ اظهار نگرانی کرده، بعضی کارشناسان دیگر این اتهام را رد کرده و معتقدند افزایش ترافیک یاد شده ناشی از کنترل های امنیتی مایکروسافت برای جلوگیری از نفوذ هکرها به اسکایپ است.

عدم تمایل مایکروسافت به اظهارنظر در مورد فرایند های امنیتی و روش هایی که در این زمینه به کار می گیرد، اظهار نظر قطعی در مورد ماهیت این مساله را دشوار کرده ولی بعضی صاحب نظران می گویند حتی اگر هدف مایکروسافت از این کنترل ها رفع دغدغه های امنیتی باشد، مطالعه محتوای مکالمه ها و گفتگوهای کاربران از سوی این شرکت بسیار محتمل است.

در نهایت هنوز نمی توان به طور قطعی در این زمینه اظهار نظر کرد و ضروری است مایکروسافت برای کسب اطمینان با شرکت های امنیتی همکاری کرده و دغدغه های آنها را برطرف کند.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.