آیا نیازی به بی حرکتی کامل در مدت طولانی است؟

فروردین ۱۴۰۳

بی حرکتی کامل به مدت طولانی پس از انفارکتوس قلبی برای بیماران لازم نیست و اشخاص پس از مدت کوتاهی می توانند فعالیت های خود را از سر بگیرند.

دکتر داوود کاظمی صالح ، دارای رتبه ممتاز بورد تخصصی قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در زمانهای قبل، متخصصان به اشخاص بیماری که مبتلا به انفارکتوس قلبی می شدند سفارش می کردند که تا مدت شش هفته استراحت کامل و مطلق داشته باشند اما نیازی به این کار نبوده و پدیده ترمیم به هنگامی که بیمار در حال فعالیت است ادامه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: بیماران مبتلا به انفارکتوس قلبی باید بدانند که ترمیم در عضله قلب فوری پس از انفارکتوس قلبی آغاز می شود و می توان گفت اغلب در حدود شش تا هشت هفته طول خواهد کشید.

این متخصص متذکر شد: البته شایان ذکر است که مدت زمان بستری شدن در بخش سی سی یو و در بیماران با تشخیص پزشک متخصص مشخص می شود و نیز داشتن نوع فعالیت ها و چگونگی فعالیت توسط او معین می شود که باید بیمار به توصیه های وی به طور دقیق توجه کرده و عمل کند.

دکتر کاظمی صالح گفت: فرد بیمار بعد از زمان کوتاهی پس از انفارکتوس قلبی قادر خواهد بود فعالیت های خود را دوباره آغاز کند و دلیلی برای استراحت مطلق طولانی مدت پس از انفارکتوس وجود ندارد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.