آیا هر کودک پرجنب و جوشی بیش فعال است؟

۱۴ام بهمن ،

بیش فعالی در کودکان در سنین ۶ تا ۱۲ سالگی دیده شده و آغازش حدود ۳ سالگی است.

مرضیه جلیلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: کودکان ADHD (بیش فعال و کم توجه) در مقایسه با همسالانشان بی نظمی، آشفتگی و فراموشی بیشتری دارند و به سه گروه کم توجهی، بیش فعالی و تکانشگری تقسیم می شود.
وی درخصوص کم توجهی در کودکان اظهار داشت: انحراف و توجه معیار تشخیص این اختلال است معلم های این کودکان همیشه شکایت داشته این کودکان از گوش کردن به صحبت ها ناتوان و تمرکز نداشته به راحتی دچار حواس پرتی و اصرار در انجام کارهای کسل کننده دارند و یک کار را به طور پیوسته تکرار می کنند.
جلیلی افزود: کودکان بیش فعال بیش از حد پرجنب و جوش به گونه اغراق آمیز کنجکاو، آرام و قرار ندارند طوری عمل می کنند که گویی یک موتور آنها را به حرکت درآورده این بیش فعالی ممکن است گاهی به صورت دویدن، بالا و پائین پریدن در موقعیت های نامرتبط ناتوانی درساکت ماندن و بیش از حد حرف زدن، خود را نشان دهد.
وی خاطرنشان کرد: گروه سوم تکانشگری است تکانشگری انجام یک عمل بدون فکر و تأمل در مورد آن عمل و نتیجه آن برانگیختگی است در این کودکان ناتوانی در فکر آن قبل از انجام یک عمل نیست بلکه انجام یک عمل پیش از آنکه مدت زمانی را به فکر کردن اختصاص دهند باشند، این کودکان اختلال خود را به صورت بی تابی ارائه پاسخ قبل از کامل شدن سوال آشکار می کند و در رعایت نوبت مشکل دارند و در زمان نامناسب وارد صحبت می شوند./ز
گزارش از ریحانه جمشیدی


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.