آیا کابینه احمد‌ی‌نژاد در ۳ ماه پایانی عمرش تکمیل می‌شود؟

۱۱اردیبهشت،

در حالی نمایندگان یکشنبه هفته آینده جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی تعاون، کار ورفاه اجتماعی را برگزار می‌کنند که در صورت رای اعتماد، کابینه دولت احمدی‌نژاد در روزهای پایانی خود تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، یکشنبه هفته آینده ۱۵ اردیبهشت ماه، سه ماه است که از جلسه استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گذرد.

در حالی نمایندگان در جلسه علنی روز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه با ۱۹۶ رای عدم اعتماد، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی را عزل کردند که وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی  بلاتکلیف به دولت سپرده شد.

پس از آن بود که طی حکمی، دولت اسدلله عباسی یکی از معاونان این وزارتخانه را به عنوان سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب کرد.

طبق قانون، دولت تنها سه ماه فرصت دارد که وزارتخانه‌ای را توسط سرپرست اداره کند و باید پس از اتمام سه ماه‌، این وزارتخانه توسط وزیری که از مجلس رای اعتماد گرفته است، اداره شود.

مجلس‌نشینان که در چند مدت اخیر وزرای “بهداشت، درمان و آموزش پزشکی” و “ارتباطات و فناوری اطلاعات” را به راحتی راهی پاستور کردند این روزها خود را آماده رای اعتماد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌کنند تا به نوعی کابینه دولت دهم را در روزهای پایانی‌اش تکمیل کنند.

۵ اردیبهشت ماه سال جاری بود که دولت با ارسال نامه‌ای به مجلس، اسدلله عباسی سرپرست وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به عنوان وزیر پیشنهادی این وزارتخانه به مجلس معرفی کرد.

در پی معرفی وزیر پیشنهادی این وزارتخانه، هیئت‌‌رئیسه مجلس نیز برنامه‌ریزی کرد تا ۱۵ اردیبهشت ماه جلسه بررسی رای اعتماد به اسدالله عباسی را برگزار کند.

بنابراین نمایندگان در حالی پس از یک هفته سرکشی به حوزه‌های انتخابیه‌شان پشت صندلی‌های سبز خود در خانه ملت خواهند نشست که شاید کمتر از سه ماه مانده به پایان عمر دولت، کابینه احمدی‌نژاد را تکمیل کنند.

انتهای‌ پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.