آیت‌الله نوری‌همدانی: اهانت کننده‌گان به اهل بیت(ع) مرتدند

چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت – ۰۴:۳۱:۱۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- حضرت آیت الله نوری همدانی تاکید کردند: کسانی که به پیامبر اسلام(ص) و حضرت زهرا (س) و ائمه اطهار اهانت کنند مرتد هستند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازمرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید امروز« ۲۷ اردیبهشت ماه » در درس خارج فقه خود با اشاره به توهین برخی خارج نشین ها به امام هادی (ع)،  اظهارداشتند:  بر اساس نص  صریح قرآن کسانی که به پیامبر اسلام ، حضرت زهرا (س)  و اهل بیت عصمت و طهارت  اهانت کنند، مرتد محسوب می شوند و در ارتداد این افراد هیچ گونه شکی نیست.
ایشان افزودند: اخیرا برخی از خارج نشین ها  و خوانندگان غرب زده باخواندن اشعاری در اهانت به ساحت مقدس اهل بیت (ع)،  مانند سلمان رشدی عمل کرده  و ارتداد آنها مسلم است.
این مرجع تقلید تصریح کردند:  شناخت این افراد از فرهنگ اسلام و اهل بیت عصمت طهارت (ع) بسیار پایین است واصلا اهل بیت را نشناخته‌اند .
حضرت آیت الله نوری همدانی  در ادامه با اشاره به اوضاع بحرین، گفت: بحرین یکی از کشور های است که سابقه دینی آن به زمان پیامیر اسلام می رسد، علمای زیادی از بحرین برخاستند  و خدمات بسیار زیادی به اسلام کردند.
ایشان افزودند: بحرین جز کشور ایران بوده است ولی در زمان پهلوی  به آل خلیفه بخشیده شده است.
معظم له با بیان اینکه  امام راحل (ره)  به مردم عزت و کرامت بخشید، گفتند:امام خمینی  زمانی قیام کرد  که مردم  زیرسلطه طاغوطیان قرار داشتند ولی امام راحل (ره) فرمودند: «سرنوشت مردم باید در دست خودشان  باشد.»
حضرت آیت الله نوری همدانی مردم بحرین را علاقه‌مند امام‌خمینی دانسته و  اظهارداشتند : ۷۰ درصد  مردم بحرین  شیعه هستند ، آل خلیفه  نمی تواند با زور مردم  حکومت کند  و  شیوخ عرب هم نمی‌توانند تشکیل جلسات  بحرین را جز عربستان قلمداد کنند .
ایشان با بیان اینکه آل سعود در سعودی کردن بحرین شکست خورد، تصریح کردند:  آل سعود با جمع کردن  شیوخ  عرب ، قصد  تصاحب بحرین را داشت که به نتیجه ای نرسید، و لی در صدد  سعودی کردن بحرین هستند؛ البته نتیجه این کار  به سقوط خودشان منجر خواهد شد .

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۶۱۶۳۱۱۲۰۵۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.